Vietnē "X" izvērtusies ažiotāža par "Rīgas satiksmes" (RS) jauno logo. Daži uzskata, ka logo izskatās "kā no deviņdesmitajiem", bet citi apgalvo, ka paši varētu izveidot uzņēmumam labāku vizuālo identitāti. Arī pašā uzņēmumā neviennozīmīgo reakciju ir pamanījuši.
Baiba Bartaševiča-Feldmane, "Rīgas satiksmes" sabiedrisko attiecību daļas vadītāja, "Delfi" skaidro, ka uzņēmums ir pamanījis aktīvo atbildes reakciju sociālajos tīklos: "Zināmā mērā ar interesi tam sekojam līdzi. Šo logo izstrādāja aģentūra "adell"," saka RS pārstāve.
Logo izveidē uzņēmums izvēlējies izdevīgāko variantu. "Bija arī citi piedāvājumi, bet tie bija vairākas reizes dārgāki, un zināmā mērā šī ir tāda diskusija par savas jomas kolēģu darbu," spriež viņa.
Vietnē “X” arīdzan parādās viedoklis, ka jaunais dizains ir plaģiāts, kas nozagts no jau pastāvošiem logo.
"Jaunā logo izmaksas bija 13 000 eiro. Tajā skaitā gan paša logo izstrāde, gan stila grāmata, gan dažādu vizuālo materiālu sagatavošana, gan prezentācijas veidnes un daudzas citas lietas,” skaidro uzņēmuma pārstāve.
Bartaševiča-Feldmane turpina: “Logo uzstādīšanai izmaksas nav plānotas lielas, tāpēc arī logo ieviešana notiks divu gadu laikā, nevis vienā dienā.” Viņa stāsta, ka arī esošais logo nomazgājas un nolietojas, tādēļ ik pa laikam jāmaina, un šīs maiņas rezultātā logo tiks nomainīts uz jauno, netērējot papildu līdzekļus.
Pēc apjomīgā viedokļu uzliesmojuma par RS jauno vizuālo identitāti uzņēmums saņēmis arī norādes no konkrētām aģentūrām, kas piedāvā savu pakalpojumu, lai izstrādātu logo dizainu no jauna.
Arī “X” lietotāji uzskata, ka varējuši to izdarīt labāk, un šis nebūt ne vienīgais piedāvājums jaunā logo risinājumam.
Ne tikai “X” lietotāji ir satraukti par logo nākotni. Tīklošanās vietnē “Instagram” pat izveidots konts “izglab_rigas_satiksmes_logo”, kurā dizaineri piedāvā savus, modernākus risinājumus. Konts nepilnas dienas laikā savācis jau 375 sekotāju.
Kamēr daudzi ir satraukti par logo dizainu, kurš neesot labs, pētnieks Frederiks Ozols vērš uzmanību arī uz latviešu valodas likumiem. Sauklī esot klaja liekvārdība.
“X” lietotāji arīdzan pošas apturēt, kā viņi to dēvē, “estētisko sabotāžu Rīgā”.
Citi atkal iekarsuši tiktāl, ka sāk izmantot krāšņus salīdzinājumu, kas it kā atspoguļojot sabiedriskā transporta realitāti.
Taču RS skaidro, ka firma “adell” piedāvājusi risinājumu, kuru viņi akceptējuši, atbilstoši uzņēmuma zaļajai un zilajai krāsai. Uz pašiem transportlīdzekļiem gan jaunais logo būšot tikai vienā – zilajā – tonī.
Baiba Bartaševiča-Feldmane: “Mūsu mērķis nebija izveidot kaut ko pilnīgi jaunu, bet saglabāt esošo zilo krāsu, kas nekur nepazudīs un arī tiks turpmāk izmantota. Vēlamies apvienot to ar jauno zaļo elektroautobusu toni, savienot to visu vienā. Zināmā mērā transformēt esošo logo, kas uzņēmumam bija 21 gadu.’’
RS 20.februārī svinēja savu 21. pastāvēšanas gadadienu. Tā kā pēdējos gados uzņēmums ir attīstījies, savu jauno gadu tas uzsāka arī ar jaunu vizuālo identitāti. Jaunais zīmols esot “uzlādēts ar kustību, enerģiju un cilvēcību”, tā rakstīts “Rīgas satiksmes” mājaslapā.