Tūristi Itālijas pilsētā Veronā jau atkal pamanījušies sabojāt dzejnieka un dramaturga Viljama Šekspīra varones Džuljetas statujas labo krūti, tajā izveidojot caurumu, ziņo "The Guardian".
Bronzas statuja atrodas zem balkona mazajā pagalmā, kur savulaik Romeo esot bildinājis Džuljetu. Statuja katru dienu piesaista simtiem apmeklētāju, kuri tur pulcējas, ne vien lai uzņemtu foto, bet arī pieskartos krūtīm – tā ir daļa no rituāla, kas, domājams, nes veiksmi mīlestībā.
Taču tiek uzskatīts, ka tieši tūristu sasvīdušās rokas statujā radījušas nelielo caurumu, ziņo vietējais laikraksts "L'Arena".
Šī ir jau otrā reize, kad neskaitāmie tūristu pieskārieni izkropļojuši Džuljetas statuju. 2014. gadā oriģinālā statuja, kas pagalmā bija stāvējusi vairāk nekā 40 gadus, tika aizstāta ar kopiju, kas maksāja 15 tūkstošus eiro; to finansēja katoļu biedrība.
Decembrī statuja nonāca domstarpību krustugunīs, jo kādas Toskānas skolas direktors nosodīja rituālu, kas paredz pieskarties Džuljetas krūtīm. Viņš to nosauca par "seksistisku".
"Bojātā statuja ir jālabo, par to nav šaubu," vietējā medijā "il Mattino di Padova" rakstījis žurnālists Enriko Fero. "Tomēr mums jādomā arī par nākotni. Vai ir pareizi turpināt ļaut tūristiem pieskarties Džuljetas krūtīm? Vai varbūt pareizāk būtu pieņemt direktora argumentu, kurš šo tradīciju uzskata par seksistisku?" žurnālists vaicā.
Apgabala uzņēmumu asociācijas viceprezidents Davide Albertini ierosināja statuju novietot augstāk, bet zem tās novietot pastkastīti, kas glabātu mīlētāju vēstules. "Varbūt tas būtu romantiskāks rituāls," Albertini sacījis.
Slavenais pagalms atrodas blakus "Casa di Giulietta" – atjaunotai 13. gadsimta ēkai, kas reiz piederēja dižciltīgajai ģimenei "del Cappellos", kuru vietējie iedzīvotāji uzskata par iedvesmas avotu Džuljetas Kapuleti ģimenei Šekspīra traģēdijā "Romeo un Džuljeta". Balkons ēkai pievienots 20. gadsimtā.
Mūsdienās ēka ir muzejs ar gleznu kolekciju, renesanses laikmeta kostīmiem un gultu, kas bija redzama Franko Dzefirelli 1968. gada Šekspīra lugas filmas adaptācijā. Tiesa, liela daļa tūristu uz pagalmu dodas tieši statujas, ne muzeja dēļ.