Mamma bērnam izsauc "Bolt", šoferis atbrauc, bet pasaka, ka bērnu nevedīs. Negrib nepatikšanas. Cik pamatota ir šāda rīcība un vai tiešām šoferis var atteikties vest nepilngadīgu personu?
Soctīkla "Facebook" grupā "Atsaucīgo māmiņu forums" kāda mamma dalījās ar sev neizprotamu situāciju. Proti, viņa izsauca taksometru savam 12 gadus vecajam bērnam, bet "Bolt" šoferis atteicās pusaudzi vest. Mamma centusies ar šoferi runāt, bet nesekmīgi – šoferis nevedīs, jo negrib nepatikšanas, vedot nepilngadīgo bez pieaugušā klātbūtnes. Šoferis pastāvējis pie mājas un no kartes atskaitījis 2,50 eiro par gaidīšanas laiku un aizbraucis. Tā nu bērns nokavējis pulciņu un mamma pikta par šādu notikuma gaitu.
"Delfi" sazinājās ar "Bolt", lai noskaidrotu situāciju un uzzinātu, vai šoferis rīkojies atbilstoši noteikumiem. Nils Kacars, "Bolt" vecākais operāciju speciālists, stāsta, ka noteikumi pasažieriem paredz – "Bolt" lietotnē var reģistrēties tikai tie lietotāji, kas ir sasnieguši 18 gadu vecumu.
"Latvijas likums neaizliedz pārvadāt nepilngadīgus pasažierus bez vecāku pavadības, tādēļ praksē lietotājiem, kuri ir sasnieguši 18 gadu vecumu, piemēram, vecākiem, nav liegts pasūtīt braucienus saviem bērniem."
Viņš piebilst, ka likums arīdzan neuzliek par pienākumu šoferiem apstiprināt pasūtījumus, kur pasažieris ir nepilngadīgs bērns, tādēļ "Bolt" partneršoferi var atteikties sniegt pakalpojumu nepilngadīgajiem.
"Vēlos uzsvērt – katrs gadījums ir vērtējams individuāli, ņemot vērā konkrētās situācijas apstākļus. "Bolt" nepārtraukti strādā pie dažādiem risinājumiem drošības uzlabošanai, jo lietotāju veselība un drošība ir mūsu prioritāte."
Tāpat viņš aicina vecākus kritiski izvērtēt sava bērna vecumu, gatavību un vēlmi braukt vienam, kā arī vienmēr pārliecināties par viņa drošību, piesakot kopbraukšanas pakalpojumu. Kacars atgādina, ka starp "Bolt" un partneršoferiem nepastāv darba devēja un darba ņēmēja attiecības – "Bolt" lietotnē reģistrētie partneršoferi strādā individuāli vai kādā no autoparkiem.