Grupa “Astro'n'out”
Foto: Artūrs Martinovs

Katrs apģērbu līnijas krekliņš ir nācis no tekstila šķirošanas konteinera, kurā cilvēki kā nevajadzīgus nodevuši savus lietotos apģērbus. Izmantojot vienotus dizaina elementus, grupa "Astro'n'out" izveidojusi "ReGen Paaudzes" krekliņu kolekciju, lai pievērstu uzmanību ilgtspējīgu izvēļu nozīmei ikdienā.

Kolekcija ar nosaukumu "Attieksme rītdienai", piešķirot nodotajam tekstilam otro dzīvi, aicina ar katru mazo izvēli mazināt ekoloģiskās pēdas nospiedumu. Kreklu kolekcija un koncepts tapis sadarbībā ar atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumiem "ZAAO" un "AJ Power Recycling". Visi ienākumi no peļņas tiks pilnībā ziedoti labdarībai.

Katrs krekls ir unikāls mākslas darbs, ko veido mākslinieču Ilzes Tigules radītā dabai draudzīgā batika un Sabīnes Vekmanes (Luste) roku darbs – apdruka sietspiedes tehnikā. Krekliņu vienojošo dizaina elementu ciešā sadarbībā ar grupu radījis grafikas dizainers Ingus Sproģis, krāsu un piegrieztņu atlase, un ideja – stilists Anatolijs Ksenofontonovs. Savukārt apģērbu līnijas fotosesija tapusi "ZAAO" – uz to brīdi vēl tukšā, četru hektāru atkritumu poligonā – tā uzdodot netiešu jautājumu – cik ātri vai lēni tas aizpildīsies? Atgādinot, ka to noteiks mūsu katra veiktās izvēles.

Jānis Vītols, kampaņas "Attieksme rītdienai" radošā koncepta autors, komentē: "Vēlējāmies praktiski demonstrēt, ka, atjaunojot lietotas mantas, mēs paši tām piešķiram unikalitāti un ieliekam mazu daļiņu sevis. Ātrās modes piesātinātajā pasaulē izvēlējāmies uzfrišināt krekliņus ar pieredzi. Aicinām tos valkāt ar lepnumu vai vēl labāk – atjaunot kādu sirdij tuvu mantu pašiem savām rokām."

"ReGen Paaudze" ir grupas izveidots koncepts, kurš radies šajā pavasarī ar sociālu mērķi – pievērst uzmanību saviem mazajiem ikdienas paradumiem labākas nākotnes vārdā.

Māra Upmane-Holšteine skaidro "ReGen Paaudzes" ideju: "Šajā paaudzē ietilpstam gan mēs, gan mūsu vecāki, gan mūsu bērni. Cīņa starp X un Z paaudzēm šeit pazūd. Mēs visi šodien esam viena paaudze, kas kopā domā par labāku nākotni mūsu bērniem, apzinoties, kāda "pēda" aiz mums paliek. Nosaukums sevī ietver katru ReDo soli – ReCycle, ReUse, Reduce, ReThink, ReMake, RePurpose un virza mūs REģeneratīvās ilgtspējības virzienā."

Ziedojums tiks novirzīts Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Vecāku mājai, kurš izvēlēts kā grupai tuvs projekts. Krekliņa cena ir 27 eiro, tomēr, veidojot šo kā sociālu un labdarības projektu, tiek aicināts izmantot iespēju izvēlēties citu ziedojuma summu. Vecāku māja ir spēka stacija ģimenēm, kuru bērni ir nonākuši Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā. Lai tā spētu šogad pilnvērtīgi funkcionēt, tai vēl trūkst 71 tūkstotis eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!