Bērna interesi par matemātiku neraisīs tikai skaitļi un formulas. Bet kas?
Foto: Shutterstock

Strauji tuvojas jaunais mācību gads, kad skolēni atgriezīsies skolās, un daudzi no viņiem uzsāks mācības tieši sākumskolā. Lai pārrautu apburto loku, kas gadu no gada noved pie pārsteidzoši negatīviem matemātikas centralizēto eksāmenu rezultātiem gan pamatskolā, gan vidusskolā, risinājumam jābūt jau sākumskolā, uzskata pedagoģe un izdevniecības "Skolas Vārds" matemātikas mācību līdzekļu autore Linda Ādamsone.

Šī gada 9. klases centralizētajā eksāmenā matemātikā vidējais vērtējums bija vien 43,2 procenti, kas ir zemāks rezultāts nekā iepriekšējā mācību gadā. Turpretim Valsts izglītības satura centra (VISC) provizoriskie rezultāti liecina, ka vidusskolēnu vidējais vērtējums optimālā līmeņa centralizētajā eksāmenā matemātikā ir 34 procenti.

Tieši sākumskolas posmā veidojas skolēnu pamatzināšanas un tādas būtiskas prasmes kā kritiskā domāšana, spēja risināt problēmjautājumus un saskatīt kopsakarības. Matemātika palīdz pilnveidot šīs prasmes, tāpēc ir svarīgi nezaudēt bērnu dabisko interesi par šo mācību priekšmetu. Bērnu interesi par matemātiku var sekmēt ar pavisam vienkāršu formulu – kvalitatīvi un mūsdienīgi mācību līdzekļi, savlaicīga pedagogu un vecāku iesaiste un tehnoloģiju integrēšana mācību procesā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!