
Pasaules Veselības organizācijas dati liecina, ka vidēji no pieciem līdz desmit procentiem bērnu ir uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms (UDHS). Tas nozīmē, ka gandrīz ikvienā klasē vai bērnudārza grupā ir vismaz viens bērns ar UDHS, kura galvenās izpausmes ir neuzmanība, impulsivitāte un hiperaktīva uzvedība. Ja traucējumus savlaicīgi nepamana un bērns par savām grūtībām saņem sodu, nevis palīdzību, tas var rezultēties ar nevēlamu uzvedību, norāda psiholoģe, pētniece, izdevniecības "Skolas Vārds" grāmatas "Saprast UDHS" autore Dana Skara.
Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka klasē nereti mācās 20 un pat 30 bērni un pedagogi saskaras ar lielu slodzi, kas būtiski apgrūtina situāciju. Strādājot ar bērniem, kam ir UDHS, liela nozīme ir gan vecāku un pedagogu sadarbībai, gan dažādiem atbalsta instrumentiem, kas palīdz izprast UDHS un sniedz konkrētus ieteikumus. Skara dalās savos novērojumos, kā labā strādāt klasē, kurā mācās šāds bērns.