Foto: Shutterstock

Lielbritānijā veiktais pētījums par līdzņemšanas kafijas paradumiem atklājis, ka tūkstošgades paaudze kofeīna nepieciešamību apmierina, katru gadu šim ieradumam tērējot aptuveni 863 eiro.

Aptaujā, kurā piedalījās cilvēki vecumā no 28 līdz 43 gadiem, atklājās, ka mileniāļi līdzņemamajai kafijai tērē vairāk nekā jebkura cita paaudze – vidēji 830 eiro gadā. Z paaudze šai tieksmei atvēl aptuveni 62 eiro mazāk, tas ir, 801 eiro. Turpretī 1946.–1964. gadā dzimušie, atrodoties ceļā, vidēji tērē salīdzinoši tikai 308 eiro gadā.

Šajā ātrās ēdināšanas ķēdes "McDonald’s" pasūtītajā pētījumā arī secināts, ka vidējais kafijas dzērājs savas dzīves laikā iztērē vairāk nekā 34 387 eiro līdzņemšanas kafijā, kas ir aptuveni 1949 litri kafijas. "OnePoll" aptaujā 27 procenti britu atzinuši, ka patiešām tērē ievērojamus līdzekļus kafijas dēļ.

Bezmaksas kafija birojā neskaitās

No tiem, kuriem darbavietā tiek piedāvāta bezmaksas šķīstošā kafija, 37 procenti atzīst, ka labprātāk maksātu par kvalitatīvu kafiju ārpus biroja. Pētījums arī atklāj, ka gandrīz puse (49 procenti) kafijas dzērāju no rīta nejūtas pilnvērtīgi, kamēr nav izdzēruši pirmo tasi. Vispopulārākais dzēriens ir "Latte" ar 23 procentu atbalstu, tam seko kapučīno ar 21 procentu un balta kafija, kas patīk 11 procentiem. No visiem respondentiem 74 procenti dod priekšroku kafijai ar pienu, bet tikai 18 procenti izvēlas to melnu.

Gandrīz divas piektdaļas aptaujāto sevi raksturo kā īstenus kafijas cienītājus, savukārt deviņi procenti sevi uzskata par "kofeīna atkarīgajiem." Turklāt gandrīz trešdaļai (30 procentiem) kafijas tase ir tik būtiska, ka viņi neuztic draugiem, ģimenei vai kolēģiem pagatavot kafiju, kas spētu atbilst līdzņemamās kafijas kvalitātes standartiem.

Kā liecina "FreshGround" aptaujas dati, cilvēki vēlētos, lai līdzi ņemamā kafija maksātu aptuveni divus eiro par tasi, kas ir krietni zem pašreizējās vidējās cenas. Neskatoties uz to, 56 procenti aptaujāto atzīst, ka kafija ir greznība, no kuras viņi nevēlētos atteikties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!