"Hello Kitty" 2024. gada 1. novembrī atskatīsies uz pusgadsimtu savā dzīvē un kultūras ikonas karjerā. Miljoniem bērnu visā pasaulē ir uzauguši ar "Hello Kitty" rotaļlietām, uzlīmēm, apģērbu un pat mājas tekstilizstrādājumiem, bet popkultūras ikonas, piemēram, Keitija Perija, gājušas vēl tālāk, izvēloties "Hello Kitty" kā tetovējuma motīvu, savukārt Avrila Lavinja ir izdevusi pat singlu ar nosaukumu "Hello Kitty". Bet kā mazs, šķietami vienkāršs tēls – kaķēns ar sarkanu lenti un bez redzamas mutes – ir spējis iekarot pasauli un tik ilgi noturēties slavas zenītā? Šajā rakstā aplūkosim, kā "Hello Kitty" no bērnu ikonas pārvērtās par stila un popkultūras simbolu.
Atšķirībā no Mikipeles un Snūpija, "Hello Kitty" nesākās kā multfilma. Tēlu 1974. gadā radīja japāņu māksliniece Juko Simidzi, un tā tas sāka savu ceļu pasaulē ar vienkāršu vinila monētu maku, kas tirdzniecībā nonāca 1975. gada martā. Šis mazais aksesuārs pavēra durvis tēla straujai attīstībai – "Hello Kitty" drīz vien parādījās uz apģērbiem, modes aksesuāriem, rotaļlietām un kļuva par plaši zināmu simbolu arī populārajā mūzikā un medijos. Pakāpeniski pasaule iepazina un iemīlēja šo varoni, un līdz ar popularitāti auga arī ziņkārība par šo tēlu.
Tā, lūk, pirms dažiem gadiem atklājās pārsteidzošs fakts – "Hello Kitty" patiesībā nav kaķis. Japāņu kompānija "Sanrio" paziņoja, ka izgudrotā varone "Hello Kitty" ir cilvēks – jauka un laimīga meitenīte ar zelta sirdi, teikts kompānijas mājaslapā.
Miljarda dolāru "kaķis" (tomēr turpināsim saukt par kaķi)
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv