Starp 2024. gada filmas "Manas laimes lauskas" ("It Ends With Us") aktieriem un veidotājiem Bleiku Laivliju un Džastinu Baldoni izcēlies pamatīgs apsūdzību vilnis. Laivlija apsūdz Baldoni par seksuālu uzmākšanos, taču Baldoni apsūdzības noliedz un iesūdz tiesā "The New York Times" par Laivlijas atbalstīšanu.
Kad 2024. gada augustā iznāca filma "Manas laimes lauskas", kurā galvenās lomas atveido Bleika Laivlija, vienlaikus arī filmu producējot, un Džastins Baldoni, kurš ir arī filmas režisors, Laivlija tika kritizēta par nejauku izturēšanos intervijās un savas jaunās matu produktu līnijas reklamēšanu, kur tas nav iederīgi.
Filmas stāsts ir par vardarbību ģimenē un toksiskām attiecībām, taču aktrise nekautrējusies to izmantot, lai reklamētu savus biznesus – matu kopšanas produktu līniju un dzērienu kompāniju, – izmantojot ziedu motīvus gan savā apģērbā, gan stāstījumā. Savukārt Džastinu Baldoni soctīklu ļaudis uzskatīja par labo, kurš runājot par filmu stāstīja par vardarbību ģimenē, nevis izmantoja to kā reklāmas platformu kam citam.
Taču nu viss apgriezies kājām gaisā, jo 20. decembrī Bleika Laivlija apsūdzējusi savu kolēģi Baldoni un filmas producentu Džeimiju Hītu par seksuālu uzmākšanos un atriebību, apgalvojot, ka viņš un viņa komanda izstrādājuši plānu, lai iznīcinātu viņas reputāciju. Laivlija aizpildīja sūdzību pret Baldoni un viņa "Wayfarer" producēšanas kompāniju civiltiesību departamentā. Aktrises aizstāvji vēlāk iesniedza arī federālu prasību tiesā.
"New York Times" guva ieskatu sūdzības materiālā, un tajā Laivlija apgalvojusi, ka "Manas laimes lauskas" filmēšanas laikā tika sarīkota sanāksme, lai risinātu "naidīgas darba vides problēmu, kas gandrīz izjauca filmēšanu." Laivlija pauda bažas par "atkārtotu seksuālu uzmākšanos un citām traucējošām Baldoni darbībām." Sanāksmē tika detalizēti apspriesta nepiedienīgā uzvedība, ko Laivlija un citi piedzīvoja no Baldoni un filmas producenta Džeimija Hīta.
Sanāksmē ticis nolemts, ka Laivlijai un citiem darbiniekiem vairs nerādīs kailas bildes vai video ar sievietēm, darbinieki neraksturos savus dzimumorgānus, kā arī vairs netiks izteikti pazemojoši komentāri par Laivliju vai viņas darbiniekiem. Vēl sanāksmē vienojās par to, ka intimitātes koordinators būs klāt visu laiku, kad Laivlija atradīsies filmēšanas laukumā ainās ar Baldoni. Ņemot vērā, ka sanāksmē tika pieņemti šādi noteikumi, var spekulēt, ka filmēšanas laikā Baldoni vai Hīts varētu būt rādījuši Laivlijai un citiem darbiniekiem kailas sieviešu bildes, lūguši aprakstīt savus dzimumorgānus, kā arī izteikuši pazemojošus komentārus. Pastāv arī iespēja, ka Baldoni rīkojies tā, ka Laivlija nejutās droši filmēšanas laukumā, būdama vienatnē ar viņu bez intimitātes koordinatora klātbūtnes.
Baldoni un "Wayfarer Studios" advokāts Braiens Frīdmens paziņojumā CNN visas apsūdzības noliedza, sakot, ka tās ir pilnībā nepatiesas un tā ir apzināta neslavas celšana ar nolūku publiski ievainot un pārveidot mediju naratīvu.
Frīdmens sacījis, ka krīzes sabiedrisko attiecību vadītājs nolīgts, jo Laivlija filmas veidošanas laikā izvirzījusi vairākas prasības un draudus, piemēram, neierasties uz filmēšanas laukuma un nepopularizēt filmu, ja viņas prasības netiks apmierinātas. Baldoni advokāts arī apsūdzēja Laivlijas komandu par "negatīvu un pilnīgi safabricētu un nepatiesu stāstu izplatīšanu medijos" par Baldoni pirms filmas iznākšanas.
Nu Džastins Baldoni 31. decembrī iesūdzējis tiesā "New York Times", apgalvojot, ka laikraksts publicējis rakstu, kurā "ir daudz neprecizitāšu, nepatiesu apgalvojumu un nepilnību", un ir balstīts stāstā, kas nāk par labu Laivlijai.
Baldoni apgalvo, ka Laivlija radījusi nepatiesas seksuālās uzmākšanās apsūdzības, lai varētu pārņemt kontroli pār filmu un pēc tam uzsāktu kampaņu, lai "pārveidotu savu publisko tēlu" ar "nepatīkamām, virsrakstos izceltām apsūdzībām."
"Laivlijas ciniskās apsūdzības par seksuālu uzmākšanos, lai vienpusēji kontrolētu katru filmas uzņemšanas aspektu, bija stratēģiskas un manipulatīvas," teikts Baldoni prasībā.
Prasībā apgalvots, ka laikraksts "The New York Times" nav ievērojis žurnālistikas godīguma principu, pārbaudot Laivlijas apsūdzības par seksuālu uzmākšanos un atriebību. Tā vietā laikraksts gandrīz pilnībā paļāvies uz Laivlijas nepārbaudīto stāstījumu, kas neņem vērā daudzus pierādījumus, kas bijuši pretrunā viņas apgalvojumiem.
Laikraksta "The New York Times" preses pārstāvis paziņoja, ka viņi sekojuši līdzi faktiem, un stāsta pamatā bijuši tūkstošiem lappušu oriģinālo dokumentu, īsziņu un e-pasta vēstuļu, kuras precīzi citētas rakstā. Pārstāvis stāsta, ka līdz šim "Wayfarer Studios", Baldoni kungs un pārējie viņu pārstāvji nav norādījuši ne uz vienu kļūdu. Kā arī rakstā tikusi publicēta arī viņu pilnā atbilde par rakstā izteiktajām apsūdzībām.
CNN vēsta, ka viens no visbriesmīgākajiem apgalvojumiem Laivlijas sūdzībā bija, ka Baldoni un Hīts "bez uzaicinājuma nākuši viņas treilerī, kamēr viņa bija izģērbusies, tostarp tad, kad viņa baroja bērnu ar krūti. "Baldoni atspēkoja konkrēto apgalvojumu, piedāvājot īsziņu, kurā lasāms, ka Laivlija aicinājusi Baldoni savā treilerī, kamēr atsūknē pienu mazulim, lai izmēģinātu filmas tekstu. Taču īsziņu autentiskums vēl nav pārbaudīts.
Baldoni aizstāvis Frīdmens CNN bildis, ka Laivlija, viņas komanda un laikraksts ir iesaistījušies nomelnošanas kampaņā. "Kamēr viņu pusē ir daļēja patiesība, mēs pieņemam pilnu patiesību. Un mums ir visi saziņas līdzekļi, kas to apliecina," sacījis Frīdmens.