Lidmašīnas lidostā "Rīga"
Foto: LETA

Ņemot vērā izskanējušo paziņojumu par AS "Air Baltic Corporation" lēmumu atcelt aptuveni 5000 lidojumu vasaras sezonā, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atgādina par aviopasažieru tiesībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā Nr. 261/2004 (Regula).

Pasažieru tiesības lidojuma atcelšanas gadījumā

Lidojuma atcelšanas gadījumā aviokompānijai ir pienākums piedāvāt pasažieriem divas iespējas:

  • Maršruta maiņa;

  • Naudas atmaksa.

Pasažieriem, saņemot paziņojumu par lidojuma atcelšanu, ir svarīgi ievērot norādītās instrukcijas un izvēlēties sev atbilstošāko variantu.

Jau ziņots, ka Latvijas lidsabiedrībai "airBaltic" 2025. gada vasaras sezonā nāksies atcelt kopumā 4670 lidojumus saistībā ar neplānoti ilgāku dzinēju apkopi, ko veic to ražotājs "Pratt&Whitney", informē uzņēmumā. Dzinēju ražotāja nespēja laicīgi nodrošināt dzinēju tehniskās apkopes ir ietekmējusi arī "airBaltic" "Airbus A220-300" floti, liekot lidsabiedrībai pielāgot savu maršruta tīklu un lidojumu grafiku vasaras sezonā no visām tās bāzēm.

Maršruta maiņa

Ja pasažieris izvēlas maršruta maiņu aviokompānijas mājaslapā, tad saskaņā ar aviokompānijas sniegto skaidrojumu sistēma automātiski piedāvā tuvāko pieejamo alternatīvo lidojumu. Ja šis variants nav atbilstošs, pasažierim ir iespēja izvēlēties citu datumu. Ja nav iespējams atrast sev interesējošo variantu, jāsazinās ar aviokompānijas zvanu centru.

Kompensācija

Saskaņā ar Regulu aviokompānijai nav pienākuma izmaksāt kompensāciju, ja lidojums tiek atcelts vismaz divas nedēļas pirms plānotā izlidošanas datuma.

Apdrošināšana

Ja pasažieris ir iegādājies ceļojuma apdrošināšanu un ja radušies zaudējumi (piemēram, par rezervēto viesnīcu vai citiem pakalpojumiem), pasažieriem jāvēršas pie apdrošinātāja. Apdrošināšanas atlīdzība ir atkarīga no izvēlētās polises un tajā iekļautajiem riskiem.

Rīcība konfliktsituācijā

Gadījumā, ja situācija ar aviokompāniju netiek atrisināta, pasažieris var vērsties PTAC, iesniedzot parakstītu iesniegumu ar pievienotiem dokumentiem (sarakste ar aviokompāniju, biļetes kopijas u.c.).

Kā stāsta PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane, PTAC 2024. gadā par visiem pārvadātājiem ir saņēmis 547 gaisa pasažieru iesniegumus, par atceltiem reisiem – 125 iesniegumus. Savukārt 2023. gadā saņemti 619 iesniegumi, par atceltiem reisiem – 85.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!