10 000 "TikTok" tūristu izraisa haosu slēpošanas kūrortā Itālijā
Foto: Shutterstock

Ne visa publicitāte ir laba publicitāte, īpaši, ja tās rezultātā 10 000 tūristu iebrāžas slēpošanas kūrortā, radot haosu trasēs, ārkārtējus satiksmes sastrēgumus, apsūdzības par sliktu uzvedību un nepieciešamību pēc pūļa kontroles pasākumiem. "CNN" ziņo par haosu populārā Itālijas slēpošanas kūrortā 26. janvārī, ko izraisījuši "TikTok" video.

Tieši tas notika svētdien, 26. janvārī, vienā no Itālijas populārākajiem slēpošanas galamērķiem Ročkaraso (Roccaraso), kad sociālajos tīklos virāli izplatījās kādas influenceres ieraksti par sniega sanesumiem, kas mudināja tūrisma uzņēmumus Neapolē organizēt lētus ekskursiju autobusus, lai garlaikotie vietējie iedzīvotāji varētu doties baudīt izbraucienu uz kalniem.

Atpūtnieku invāzija sākās, kad 220 ekskursiju autobusi devās divu stundu garā 130 kilometru braucienā, kopā ar automašīnām, pilnām ziņkārīgiem apmeklētājiem. Transportlīdzekļu straume bloķēja kūrorta šauros ceļus un pamatīgi sadusmoja 1500 vietējos iedzīvotājus. Ekskursanti, kas par braucienu, ieskaitot sviestmaizi, samaksāja 20 dolārus, tiek vainoti haosa izraisīšanā uz kalnu nogāzēm, slēpošanas etiķetes ignorēšanā. Garlaikotie neapolieši šļūkuši no kalna improvizētās ragavās, kas bija izgatavotas pat no pannām.

Sūdzības tika saņemtas arī par to, ka daži apmeklētāji tika redzēti sociālo plašsaziņas līdzekļu videomateriālos, kurinot grilus, lai sasildītos vai pagatavotu ēdienu. Citi tika apsūdzēti par atkritumu atstāšanu. Svētdienas notikumi lika pašvaldībām, kas atrodas ap Ročkaraso Itālijas centrālajā Abruco reģionā, ieviest pūļa kontroles pasākumus, tostarp ierobežot ekskursiju autobusu iebraukšanu šajā teritorijā.

Vietējie plašsaziņas līdzekļi par iemeslu notikušajam haosam min Ritu De Kresčenzo, populāru influenceri no Neapoles, kura pēdējās nedēļās vietnē "TikTok" un citās sociālo mediju platformās publicēja virkni video, aicinot cilvēkus doties baudīt sniega priekus. Izmantojot viņas ierakstu virālo popularitāti, vairāki zemo izmaksu tūrisma uzņēmumi un organizatori radīja piedāvājumus, daži pat citējot viņu.

Nevaldāmie tūristi

De Kresčenzo trīs dienas pēc kūrorta haosa atbildēja ar ierakstu "TikTok", sakot, ka tā nav viņas vaina, ka autobusi bija bloķējuši ceļus. "Es uztaisīju tik skaistu reklāmu Ročkaraso, kur biju pirmdien un otrdien, un pūlis ārdījās, jo es parādīju brīnišķīgus video," viņa rakstīja.

Ročkaraso mērs Frančesko di Donato sacīja CNN, ka nesankcionētie ekskursiju autobusi bija "īsts uzbrukums", tie radīja "elli" daudziem, jo īpaši tiem, kuriem ir mājas kūrorta apkārtnē vai kuriem ir sezonas kartes. Viņš sacīja, ka parasti nedēļas nogalē šajā teritorijā ir aptuveni 20 000 slēpotāju un vēl 15 000 cilvēku, kas brauc ar ragaviņām un dodas pārgājienos. Svētdien tie bija vēl papildu 10 000 tūristu, kas radīja drošības riskus visā teritorijā.

Satraucoties, ka uz nākamo svētdienu, 2. februāri, ir divreiz vairāk dienas piedāvājuma rezervāciju, Ročkaraso mērs ir izsaucis reģiona galvaspilsētas L'Akvilas prefektūru, lai nodrošinātu pienācīgu satiksmes un drošības spēku darbību.

Neapoles Zaļās partijas politiķis Frančesko Emilio Borrelli publicēja garu videoierakstu sociālajā tīklā "Facebook", kurā kritizēja "TikTok" tūristus un braucienu organizētājus: "Braukt uz Ročkaraso par 15 eiro bez maksājuma kvīts? Izmest atkritumus sniegā? Par ko mēs runājam? Cilvēki, kuriem ir caurlaides un kuri ievēro noteikumus, bija spiesti trīs stundas gaidīt savās mašīnās, lai šie cilvēki, kuriem nebija ne atļaujas, ne caurlaides, varētu tur atrasties."

Daži no šiem tūristiem sociālajos plašsaziņas līdzekļos atbildēja, apsūdzot vietējos iedzīvotājus diskriminācijā par to, ka viņi ir no Neapoles. Tomēr Ročkaraso mērs noliedza, ka iebildumi būtu saistīti ar tūristu izcelsmi. "Ročkaraso atzinīgi vērtē un vēlas uzņemt aizvien vairāk tūristu, bet pieklājīgus un korektus slēpotājus," viņš uzsvēra. "Mēs nespējam savaldīt to pūli, kas ierodas tikai svētdienās. Mēs nevaram slēpošanas kūrortā izvietot tūkstoti ķīmisko tualešu."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!