Jaunajā reklāmas klipā skandināvu dizaina gigants grāvējfilmu stilā diezgan kliedzoši aicina atbrīvoties no bezgaumīgajiem dārza rūķiem, atbrīvojot vietu jaunajām IKEA dārza mēbelēm. Tiesa, arī rūķi nav nemaz neizskatās tik nevainīgi un neaizsargāti, mēģinot uzbrukt jaunajam pārim, kas cenšas atbrīvot pagalmu.
Neraugoties uz to, ka reklāmā rūķi tik tiešām izskatās kā kādas šausmu filmas galvenie ļaundari, daudzi briti, kas īpaši iecienījuši šo dārza dekoru, ir sašutuši par klipu un vērsušies ar sūdzībām Reklāmas standartu pārvaldē (ASA).
"BBC News" ziņo, ka pārvalde saņēmusi 50 sūdzības par "biedējošu", "aizskarošu" un "Vardarbīgu" IKEA reklāmu, kura "aicina uz vardarbību un antisociālu rīcību". ASA šīs sūdzības uztver nopietni, tomēr šobrīd neplāno apturēt neviennozīmīgā reklāmas klipa izplatīšanu.
"Lai gan piekrītam, ka šīs klips varētu neatbilst kāda gaumei, tomēr uzskatām, ka šī ir laba un bezrūpīga ideja. Nepiekrītam, ka reklāma mudina uz vardarbību vai antisociālu rīcību un maz ticams, ka tā biedē bērnus," skaidro Reklāmas standartu pārvaldes pārstāvji.
IKEA skaidro, ka reklāmas klips bija iecerēts kā bezrūpīgs skatījums uz to, kā parasta ģimene mēģina atbrīvoties no visiem apnikušā angļu dārza elementa - rūķa. "Pateicoties drosmīgiem dublieriem un specefektiem, kā arī pēcapstrādei, video tapšanā nav cietis neviens rūķis," satrauktos britus mierina IKEA mārketinga menedžeris Lielbritānijā, komiķis Pīters Raits.
Brīdinām, video var būt nepatīkami skati!