<a rel="cc:attributionURL” href="http://www.flickr.com/photos/oisa/">oisa </a> / <a rel="license" href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en">cc</a>
Ceļošana nozīmē iespaidu gūšanu, un kāpēc gan nesākt tos krāt jau no nolaišanās brīža svešzemju lidostā? "Delfi Ceļojumi" apkopoja pasaules skaistākās lidostas, kas jūsu ceļojumam piešķirs vēl papildus "odziņu".

Pekinas Starptautiskā lidosta Ķīnā


Šajā lidostā visiespaidīgākais ir tās 3. terminālis, kas tika atvērts tieši uz 2008. gada Olimpiskajām spēlēm un ir viena no pasaulē milzīgākajām ēkām. 3. terminālis ir veidots tā, lai pēc sava ārējā izskata atgādinātu pūķi, kas izkrāsots ķīniešu tradicionālajā sarkanās un dzeltenās krāsas salikumā. Šīs pašas krāsas izmantotas arī lidostas iekšējā krāsojumā, lai palīdzētu ceļotājiem vieglāk orientēties. Terminālī ir uzbūvēti arī milzīgi stikla un baltu metāla konstrukciju griesti, kas ielaiž saules gaismu un veido milzīgu tuneli.

Barajas lidosta Madridē


Šī lidosta var lepoties ar savu 4. termināli, kas tika atvērts 2006. gadā. Tajā ir izveidoti viļņaini bambusa griesti ar metāla balstiem, kas ir izkrāsoti spilgtās krāsās. Krāsojums ir veidots tā, lai no malas atgādinātu varavīksni, kas stiepjas vairāk kā 800 metru garumā. Griestos ir izveidoti arī milzīgi apaļi logi, kas lidostā ielaiž saules gaismu. Galvenā arhitekta mērķis bija radīt pēc iespējas nomierinošāku vidi lidostā, kas ik gadu spēj uzņemt līdz pat 35 miljoniem pasažieru. Šī termināļa izveide ir daļa no Madrides centieniem kļūt par vienu no nozīmīgākajiem lidojumu centriem Eiropā.

Džona Kenedija lidosta Ņujorkā


Lidostas 5. terminālī, kas tagad ir aviokompānijas JetBlue terminālis, atrodams bijušais TWA lidojumu centrs, kas šobrīd vairs netiek izmantots. Šī ir viena no tām ikoniskajām celtnēm, kuru atpazīsiet no dažādām Holivudas filmām, piemēram, "Catch Me if You Can". TWA lidojumu centrs tika atvērts 1962. gadā un tā dizaina autors bija somu arhitekts Eero Saarinen. Ēka tika veidota tā, lai no ārpuses atgādinātu lidojošu kaiju. Termināļa interjerā izmantotas liektas formas un līnijas, kas kopumā veido vienu no iespaidīgākajām pasaules lidostām un arhitektūras pieminekļiem. TWA termināli gan nācās slēgt, jo to nebija iespējams pielāgot mūsdienu drošības prasībām un milzīgajam ceļotāju skaitam.

Menaras lidosta Marakešā


Marokas 4. lielākās pilsētas lidostā 2008. gadā tika pabeigts 1. terminālis, kas ir kļuvis par apbrīnas vērtu objektu. Terminālim ir izveidota dramatiska fasāde un jumts, kas sastāv no milzīgiem betona rombiem, kas nokrāsoti baltā krāsā. Tie ir kombinēti ar stikla virsmām un smalkiem arābu rakstiem, kas kopējo tēlu padara maigāku. Menaras lidosta ir kļuvusi par lielisku piemēru tam, kā modernisms var harmoniski sajaukties ar tradicionālo austrumu arhitektūru.

Denveras starptautiskā lidosta


Šīs lidostas iespaidīgākā daļa ir tās baltais jumts, kas pa gabalu izskatās kā veidots no vairākām milzīgām teltīm. Jumts ir veidots no stiklšķiedras, kas nosegta ar teflonu, un galvenais arhitekts ir vēlējies, lai pēc savas formas tas atgādinātu slavenos Klinšu kalnus (Rocky Mountains), kas atrodas turpat netālu. Ceļotāju vidū šī jau ilgu laiku ir viena no iecienītākajām Ziemeļamerikas lidostām. Interesanti, ka galvenajam arhitektam Kērtisam Fentresam bija vien 3 nedēļas, lai radītu lidostas dizaina konceptu.

Sent-Ekziperī lidosta Lionā


Šī ir Francijas ceturtā lielākā lidosta, kuras dzelzceļa stacija ar savu futūristisko dizainu atgādina lidojošu putnu vai gluži vienkārši kosmosa kuģi, kas nolaidies uz planētas Zeme. Stacijas dizaina autors ir pasaulslavenais arhitekts Santjago Kalatrava, un tās celtniecība tika pabeigta 1994. gadā. Stacijai ir izliekts jumts, kas veidots no milzīgām metāla arkām un stikla.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!