Ceļošana pa svešām zemēm vienmēr nozīmē zināmu risku. Tomēr ir vietas, kur pat visdrosmīgākajiem vajadzētu labi apdomāties pirms spert savu kāju. "Delfi Ceļojumi" piedāvā pasaules bīstamāko ceļu topu.

Ziemeļu Jungas ceļš Bolīvijā


Ne velti šī ceļa otrais nosaukums ir "Nāves ceļš". Tas ir aptuveni 69 kilometrus garš ceļa posms no La Paz līdz Coroico, kas vijas cauri Bolīvijas Andu kalniem. 30-tajos gados to izbūvēja cietumnieki un jau no tiem laikiem šim ceļam ir pagalam bēdīga slava. Ik gadu šeit iet bojā ap 100 līdz 200 cilvēkiem, tādēļ ceļa malās bieži vien var manīt krustus, kas atzīmē dažādu fatālu negadījumu vietas. Ja uz ceļa paslīd kāja vai neklausa stūre, sagaida kritiens apmēram 800 metrus dziļā bezdibenī, kur joprojām var manīt daudzus sasistu automašīnu vrakus. Lielākoties ceļš ir tikai vienas braukšanas joslas platumā, turklāt lietus sezonā no novembra līdz martam braukšanu apgrūtina migla, lietus un dubļi, savukārt vasarā jāuzmanās no akmeņu nogruvumiem.

Sibīrijas ceļš uz Jakutsku Krievijā


Šis ir vienīgais ceļš, kas Jakutsku savieno ar galvaspilsētu Maskavu. Jakutska ir vislielākā pilsēta, kas atrodas mūžīgajā sasaluma joslā un tieši tur ir reģistrētas viszemākās temperatūras ārpus Antarktīdas. Mūžīgā sasaluma dēļ uz šī ceļa nav asfalta, kas ziemā gan neko daudz nemaina, jo ceļš ir šā vai tā pilnībā sasalis. Tomēr 10 mēnešus garajā ziemā ir jācīnās ar dziļu sniegu, ledu, puteņiem un apgrūtinātu redzamību. Bet "visjautrāk" uz šī ceļa iet tieši īsajā vasarā. Kad uzlīst lietus, ceļa mālainais segums pārvēršas par neizbraucamu putru, kas aprij visus vieglos auto, kravas mašīnas un arī traktorus. Dziļo dubļu dēļ uz ceļa var tikt iesprostotas pat1000 automašīnas, kas veido līdz pat 100 kilometriem garus "korķus". Šajā laikā viss ir pilnībā apstājies un pārtikas produkti pilsētā tiek nogādāti ar lidaparātu palīdzību. Runā, ka milzīgajos dubļu sastrēgumos ir pat dzemdēti bērni.

Sičuaņas – Tibetas ceļš Ķīnā


Šis ir aptuveni 2412 kilometrus garš ceļš, kas savieno Čengdu pilsētu un Tibetu. Ceļš šķērso vairākas iespaidīgas upes, pirmatnīgus mežus un14 kalnus, kuru vidējais augstums ir no 4000 līdz 5000 metriem virs jūras līmeņa. Ceļa posmā var baudīt pasakainas ainavas, tomēr braucējus apdraud vairāki bīstami ceļa posmi, zemes noslīdējumi un akmeņu nogruvumi, kas izraisa daudz negadījumu. Kopējā ceļu satiksmes negadījumu aina Ķīnā ir visai drūma. Pēdējo 20 gadu laikā automašīnu skaits ir palielinājies deviņas reizes, bet citu transportlīdzekļu skaits (pamatā motociklu) – 54 reizes. Tādēļ dramatiski ir audzis arī ceļu satiksmes negadījumos mirušo skaits – no 3,9 līdz 7,6 mirušajiem uz katriem 100 000 iedzīvotājiem. Tieši mazāk apdzīvotajos reģionos negadījumu skaits ir audzis visvairāk un Sičuaņas – Tibetas ceļš ir daļa no šīs milzīgās problēmas.

Džeimsa Daltona lielceļš Aļaskā


667 kilometrus garais grants ceļš iestiepjas dziļi Aļaskas ziemeļos un arktiskās tundras reģionos. Džeimsa Daltona ceļš tika izveidots, lai nodrošinātu piekļuvi ziemeļos esošajām naftas ieguves vietām. Tas nebūt nav paredzēts vidusmēra vieglajām automašīnām; uz šī ceļa ir nepieciešams daudz nopietnāks transportlīdzeklis. Šajā reģionā nav praktiski nevienas dzīvas dvēseles, tādēļ braucējiem ir jānodrošinās ar degvielas krājumiem, rezerves riepām, radio, satelīttelefoniem, ēdiena krājumiem un segām. Tā kā pa ceļu pamatā pārvietojas tikai smagie kravas auto, mazāko automašīnu vējstikli un lukturi kļūst par vieglu mērķi lidojošiem akmeņiem. Uz Džeimsa Daltona ceļa tiek filmēts arī realitātes raidījums "Ice Road Truckers". Brauciens pa šo ceļu nav nekāda pastaiga margrietiņu laukā.

Ceļš uz Kotopaksi vulkānu Ekvadorā


Šī valsts ir bēdīgi slavena ar savu slikto ceļu kvalitāti. Tomēr tieši ceļš, kas savieno Pan American šoseju ar Kotopaksi Nacionālo parku ir viens no bīstamākajiem visā valstī. Kotopaksi vulkāna augstums sasniedz 5897 metrus virs jūras līmeņa un tas ir viens no pasaules augstākajiem aktīvajiem vulkāniem. Tieši tādēļ uz šo vietu vēlas nokļūt daudz tūristu, tomēr varbūt būtu vērts par to padomāt divreiz. Ārzemju ceļotāji uz vulkānu tiek nogādāti ar vecām automašīnām, turklāt slikti apmācītu autovadītāju vadībā. Lai nokļūtu kārotajā galamērķī, ir jādodas braucienā pa 40 kilometrus garu zemes ceļa posmu, kas ir noklāts ar bedrēm un šķērso upītes, kas pat neliela lietus laikā var pārvērsties par spēcīgām un bīstamām kalnu straumēm. Braukšanai traucē arī biezā migla un dubļu nogruvumi, tādēļ uzmanību nedrīkst zaudēt ne mirkli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!