peļu slazds
Foto: stock.xchng
Gan jau katram ir gadījies apmeklēt kādu vietu, cerot piedzīvot kaut ko neatkārtojamu vai baudpilnu, bet pretī saņemt vilšanos par nevērtīgi un dārgi iztērētu laiku. Pasaulē ir daudz vietu, ko ceļveži iesaka apskatīt kā "must see" vietas, taču vairākums no tām, patiesībā, ir tikai mārketinga radītas lamatas naudas izvilināšanai. "Delfi ceļojumi" apkopoja sešas populārākās "tūristu lamatas". Ja esat pabijuši citās "lamatās", lūdzu, brīdiniet par to arī citus ceļotājus!

Taimskvērs Ņujorkā


Ņujorkas Taimskvērs ir pasaules populārākais apskates objekts, kurā patiesībā nemaz nav ko redzēt. Milzīgi ekrāni, mirguļojošas reklāmas, daudz vides reklāmu plakātu un franšīzes veikaliņu, kurus iespējams atrast jebkurā vietā ASV. Vietējie patiesībā izvairās nokļūt šajā vietā, jo līdzko esi ievilkts iekšā, ātri prom no turienes netiksi.

Damnoen Saduak peldošais tirgus Bangkokā


Bangkokā ir desmitiem peldošu tirdziņu, bet visi tūristi kā viens vienmēr tiecas apmeklēt tieši Damnoen Saduak. Vietējie tirdziņu kāreiz bija ļoti iecienījuši, lai nobaudītu nūdeles vai iegādātos vietējos ražojumus un dažādus nieciņus. Pateicoties tūroperatoriem, pašlaik tirdziņu apmeklē tikai katrs Bangkokā iebraukušais tūrists, tādēļ nekādu autentismu tajā nesaskatīsi.

Pizas tornis Itālijā

Foto: stock.xchng

Pizas torņa popularitātes pamatā ir tā slikti ieliktie pamati, kas izraisa celtnes sašķiebšanos. Kā tūrisma objekts, tornis pavisam noteikti ir pārvērtēts, izņemot faktu, ka tik sliktas kvalitātes arhitektūra ir spējusi tik ilgi noturēties un nesabrukt. Vienīgais "prieciņš", kas tev tiks, dodoties 300 soļu augstā kāpienā Pizas tornī, būs stāvēšana garā tūristu rindā un šķiršanās no 15 eiro. Ja tomēr esi piestājis šajā vietā, vienīgais, ko būtu vērts darīt – kļūt par vienu no miljoniem, kura fotoalbumā ir "torņa balstīšanas bilde".

Sidnejas zivju tirgus Austrālijā


Sidnejas zivju tirgus apmeklējums tūristiem ir gandrīz tikpat nāvējošs kā zivīm. Plastmasas sēdvietas un metāla galdiņi cenšas aizēnot netīrību un nekārtību, kas valda Blackwattle līcī. Rūsa ir redzama visur, kur vien ir metāls, līča piekrastei tādas īstas pieejas nemaz nav un blakus esošās cementa fabrikas acīmredzami piesārņo līča ūdeņus. Pats tirgus sevi dēvē par tūristu objektu, bet jau gadiem darbojas nekaunīgas peļņas interesēs.

Zvaigžņu avēnija Honkongā


2004.gadā izveidotā Zvaigžņu avēnija ierīkota, īpaši domājot par Ķīnas tūristiem, jo viņi šeit sastopami bariem vien. Tāpat arī bieži redzami gidi ar karodziņiem rokā, kuri stāv pie kādas no promenādes statujām, kamēr fonā no maziem skaļruņiem dzirdama lielveikalu mūzika. Pienācīgu atpūtu vietu trūkums un uzbāzīgie suvenīrfoto stendi padara šo izklaidi tikpat patīkamu kā raudošs bērns lidmašīnā.

Nanjing Dong Lu iepirkšanās iela Šanhajā


Nanjing Dong Lu sevi pozicionē kā labākā shopping iela Ķīnā, bet patiesībā ir visai tālu no tā. Pirms 150 gadiem tā tika dēvēta par Ķīnas komerciālo ielu numur viens, un lielākā daļa ceļvežu to tūristiem iesaka apskatīt, acīmredzot, seno laiku vārdā. Taču viss vēsturiskums te sen ir zudis un visi veikaliņi ir tie paši kā jebkurā citā vietā Šanhajā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!