vīrietis lidmašīna lidojums
Foto: Shutterstock
Dodoties ceļojumos ar lidmašīnu, reti kad aizdomājamies par sīkumiem, kas saistās ar lidojumu organizēšanu vai pat tādu lietu, kā pārlidojuma ietekme uz mūsu organismu. Neraugoties uz to, ka esam tikai pasažieri, noteikti būs interesanti un lietderīgi uzzināt mazliet vairāk par pašu lidošanas procesu.

Drošākās vietas lidmašīnā atrodas nevis dārgajā biznesa klase zonā, kas ir tuvāk lidmašīnas sākumam, bet gan tieši ekonomisko sēdvietu zonā. Piloti zina, bet pasažieri, iespējams, to nav par pamanījuši. Runa ir par tā saucamo "aerotoksisko sindromu" - izgarojumi, kas rodas no lidmašīnas turbīnām, var provocēt nopietnas elpošanas sistēmas saslimšanas.

Domājat, ka negadījumi avionozarē notiek ļoti reti? Avārijas nosēšanās notiek biežāk, nekā to nojauš pasažieri. Statistikas dati atklāj, ka piecu gadu laikā Hitrovas lidostā bijušas 266 avārijas nosēšanās. Par laimi, turbulence tiešām ir daudz retāka parādība. Piemēram, "British Airways" lidmašīnas nolidoto 10 000 stundu laikā kopumā tikai 5 minūtes ir pavadījuši turbulences zonā.

Lidostās aizmirsto un nesavākto bagāžu var izpirkt. Nepieprasītā bagāža parasti lidostā uzglabājas 90 diennaktis, bet pēc tam aizmirstās mantas izliek pārdošanā vai arī tiek atdotas labdarībai.

Vai esat gatavi lidot, zinot, ja tieši jūsu sēdvieta nav aprīkota ar glābšanas vesti? Portāla "Airfarewatchdog.com" eksperti apgalvo, ka tas tā varot būt, jo dažreiz pasažieri vestes no lidmašīnas paņem kā suvenīru par piemiņu. Katras vietas nodrošinājumu gan katru dienu pārbauda, bet tā kā tas notiek no rītiem, tad dienas laikā, iespējams, ka daži reisi tiek nolidoti bez pilnas komplektācijas.

Ja lidojuma laika jums negaršo iemīļotās sviestmaize, iespējams, ka vainīgs nav pavārs, bet gan jūsu organisma reakcija uz izmaiņām. Lielā augstumā garšas kārpiņas funkcionē nedaudz savādāk nekā uz zemes, tāpēc arī garšas sajūtas var mainīties.

Vidēji reizi divos trīs gados katru lidmašīnu "apskādē" zibens spēriens. Tikai pateicoties alumīnija pārklājumam elektriskais lādiņš nenonāk līdz pasažieriem un nerada draudus tiem, kas lidmašīnā.
Piloti nekad, par nopietnās krīzes situācijās, nepaziņos pasažieriem, ka nu gan ir viss. No panikas, kas var sākties šādā situācijā, nevienam labāk nebūs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!