Noteikumi par aizliegumam vajadzēja stāties spēkā jau šī gada sākumā, bet šonedēļ Itālijas valdība nolēma to atlikt līdz nākamajam gadam. Aizliegt kruīza kuģu iebraukšanu pilsētā paredzēts, jo to radītais piesārņojums un saceltie viļņi kaitē viduslaikos celtajām ēkām un videi, raksta Telegraph.
Arī slavenības, piemēram, sers Maikls Keins un Jūlija Kristī iesaistījušās protesta kustībā "No Big Ships"("Lielajiem kuģiem nē"), kas pieprasa samazināt lielo kuģu kustību Svētā Marka kanālā.
Savukārt Starptautiskā Kruīza kompāniju asociācija (CLIA) pieprasījusi Itālijas valdībai un Venēcijas pilsētai nodrošināt alternatīvu kuģu ceļu, lai lielie kuģi varētu piestāt vienā no tūristu apmeklētākajām pilsētām.
"Mēs piekrītam, ka ilgtspējīgam esošās situācijas risinājumam nepieciešama jauna, alternatīva ūdens ceļa izbūve Venēcijā, tādēļ esam priecīgi, ka Itālijas valdība strādā pie veidiem, kā to izdarīt," uzsvērusi CLIA pārstāve. "Tomēr ir ļoti svarīgi darbu pie jauna kanāla būvniecības uzsākt pēc iespējas ātrāk, lai kruīzu kompānijas savos maršrutos Venēciju varētu iekļaut bez riska apdraudēt vēsturisko mantojumu un vidi."
Paredzams, ka ziņojums par jaunā ūdens ceļa - Contorta-Sant'Angelo kanāla - ietekmi uz vidu būs pieejams pēc 90 dienām. Jaunais kanāls ļaus pilsētā iebraukt arī šiem kuģiem, iebraucot un piestājot Margēras ostā, no kurienes pasažierus nogādās pilsētas centrā un mazākos kanālos.
Venēcija ir viens no populārākajiem kruīza kuģu galamērķiem pasaulē. Jāpiebilst, ka aizliegums iebraukt gan neattiecas uz lielāko daļu kruīza kuģu, kas pašlaik apmeklē Venēciju, tikai uz tiem, kas sver vairāk par 96 tūkstošiem tonnu. Izņēmumi ir atsevišķi lielie kuģi, piemēram, "Regal Princess", "MSC Preziosa" un "MSC Fantasia", kā arī "P&O Ventura".