Ceturtdien, 28. augustā, Eiropas Parlamenta (EP)deputāts, EP Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers (Michael Cramer), kas ar velosipēdu apceļo kādreiz Dzelzs priekškara nošķirtās valstis, viesojās Ventspilī. Tiekoties ar amatpersonām, viņš aicinājis uzlabot Latvijas veloinfrastruktūru.
No Latvijā redzētā Krāmeram visvairāk atmiņā esot palicis brauciens pa pludmali ceļā uz Kolku. "Nespēju noticēt, ka tas ir iespējams, jo pludmales ir smilšainas, un pa tām ir grūti braukt ar velosipēdu bez iepriekšējās sagatavošanās. Bet bija labi. Šo pieredzi nekad neaizmirsīšu," stāstīja deputāts.
Krāmers pozitīvi vērtēja velotūrisma attīstības potenciālu Latvijā, norādot, ka par Latviju tās vēstures dēļ ir liela interese Vācijā, Nīderlandē un Zviedrijā. Diemžēl daži "EiroVelo" maršrutu posmi Baltijas valstīs vēl gaida uzlabojumus, lai varētu pilnvērtīgi piesaistīt tūristus.
Krāmers Ventspils brīvostas pārvaldē tikās ar Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieku Didzi Ošenieku, Ventspils brīvostas pārvaldnieku Imantu Sarmuli, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministru Romānu Naudiņu un Eiropas Parlamenta deputātu Robertu Zīli. Tikšanās laikā tika uzvērts, ka attīstot velosatiksmes infrastruktūru Latvijā, var panākt lielu tūristu pieplūdumu, un, saskaņā ar nesen veiktajiem Eiropas Komisijas aprēķiniem, velotūristi rada lielu ekonomisku ieguvumu valstij, jo atstāj savā uzturēšanās vietā vidēji 50 - 60 eiro dienā, kas ir vairāk nekā kultūras tūrisma piekritēji.
Veloentuziasts Krāmers pastāstīja klātesošajiem par "Dzelzs priekškara" velomaršruta ideju un tā tapšanas vēsturi, kā arī nozīmi vēsturiskā mantojuma saglabāšanā, norādot, ka tikai atceroties pagātni, mēs varam veidot veiksmīgu nākotni.
Pēc tikšanās Ventspils brīvostas pārvaldē Krāmers devās tālāk uz Užavu un Pāvilostu.
Eiropas Parlamenta deputāts, Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers ir Eiropas 13. velomaršruta "EiroVelo13" veidotājs. "EiroVelo13" velomaršruts vijas gar Latvijas piekrasti sākot no Igaunijas robežas līdz Lietuvas robežai, taču kopumā tas šķērso 20 Eiropas valstis vairāk kā 10 tūkstošu kilometru garumā. Ceļš lieliski atspoguļo unikālas vēstures liecības un šobrīd mazāk zināmus tūrisma apskates objektus. Krāmers izveidojis vairākus šī maršruta izdevumus un prezentējis tos arī Rīgā.