JR Central ātrvilcieni - 1
Foto: AFP/Scanpix
Japānas valdība ir devusi zaļo gaismu pirmās magnētiskā spilvena vilciena līnijas būvniecībai šajā valstī. Plānots, ka ātrvilciens pasažierus tajā pārvedās ar ātrumu līdz 500 kilometriem stundā.

Japāna, kā jau vieta, kur cieņā jaunākās tehnoloģijas, plāno ieviest jaunu laikmetu ātrvilcienu attīstībā. Plānots, ka 2027. gadā Japānas galvaspilsētu Tokiju un industriālo pilsētu Nagoju (Nagoya) savienos īpaši ātra vilcienu līnija, raksta spiegel.de. Paredzams, ka līdzšinējo 145 minūšu vietā ar jauno vilcienu ceļā vajadzēs pavadīt vien 67 minūtes. 

Foto: AFP/Scanpix

Savukārt līdz 2045. gadam šādu līniju plānots izbūvēt arī uz Osaku. 

Šis megaprojekts kopā izmaksās vairāk nekā 66 miljardus eiro. 

Japāna ir slavena ar saviem ātrvilcieniem, un ar Shinkansen ātrgaitas vilcienu pirms 50 gadiem tieši Japānā sākās ātrvilcienu ēra. Japānas dzelzceļa uzņēmums "JR Tokai" ar to labi nopelnījis, tādēļ tā vadība uzskata, ka arī šie ieguldījumi atmaksāsies. 

Nesen "JR Tokai" veiksmīgi pārbaudījis jauno vilcienu, kas uz testa ceļa sasniedzis maksimālo ātrumu - 500 kilometri stundā. Tas ir ievērojami ātrāk nekā ātrākais pašlaik darbojošais vilciens Shinkansen "Hayabusa", kura maksimālais ātrums ir 320 km / h. 

Jāpiebilst gan, ka, piemēram, Vācija atteicās no šāda ambicioza projekta, kad testa trasē 2006. gadā notika negadījums, kurā bojā aizgāja 23 cilvēki. 

Foto: AFP/Scanpix

Pirmo vilcienu uz magnētiskā spilvena jeb magnētiskās levitācijas vilcienu (maglev) atklāja 2002. gadā Šanhajā. Tas savieno lidostu ar 30 kilometrus attālo pilsētas centru. Septiņu minūšu un 20 sekunžu ilgā braucienā šāds vilciens pašlaik spēj attīstīt 431 km/h lielu ātrumu, bet vidējais ātrums ir 250 km/h.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!