Amerikāņi noskaidrojuši, ka lētākās iekšzemes lidojumu biļetes var nopirkt astoņas nedēļas vai precīzāk – 57 dienas pirms lidojuma, bet starpkontinentālo lidojumu biļetes visizdevīgāk pirkt būs 24 nedēļas pirms lidojuma. Lētākās biļetes varot nopirkt svētdienās, liecina ASV tūrisma uzņēmuma Airlines Reporting Corporation, kas piedāvā biznesa risinājumus tūrisma aģentūrām un plašu statistiku, publiskotie pētījuma dati.
Kompānija analizējusi biļešu pirkumus laikā no 2013. gada janvāra līdz 2014. gada jūlijam. Iepriekšējais šāda veida pētījums tika veikts 2012. gadā, un kopš tā ir mainījušās vairākas lietas. Piemēram, iepriekšējais pētījums liecināja, ka izdevīgākā diena, kad pirkt lētas aviobiļetes, ir otrdiena. Jaunākajā pētījumā, kurā analizēti vairāk nekā 130 miljoni biļešu pirkumi par summu, kas lielāka par 94 miljardiem dolāru, noskaidrots, ka lētākās biļetes iespējams iegādāties svētdienās, bet otra izdevīgākā diena to pirkšanai ir sestdiena. Svētdienās pirktās biļetes vidēji bijušas par 65 dolāriem jeb 51 eiro lētākas.
Šis ir atklājums, kas apgāž tik daudzu aģentūru iepriekš skandēto, ka, ja vēlaties ceļot lēti, nekādā gadījumā biļetes lidojumiem nevajag iegādāties brīvdienās, jo tad tās ir visdārgākās, bet darīt to otrdienās. Kas tad ir mainījies? Iespējams, tas saistīts ar to, ka vēsturisko biļešu tirgotāju darba ritmu, proti, ka pirmdienā tika analizēti iepriekšējās nedēļas pārdošanas rādītāji un, vadoties pēc tā, izlemts par pārdošanas akcijām, ko reklamēt drukātajā presē. Tādējādi līdz svētdienai visi labie piedāvājumi jau bija "izķerti". Līdz ar jaunajām tehnoloģijām un to straujo attīstību viss ir mainījies, raksta The Wall Street Journal. Pašlaik pārdošanas dati un prognozes tiek analizētas daudz biežāk, un cenu var ietekmēt, piemēram, degvielas cenas izmaiņas, kas uzreiz tiek atspoguļotas arī aviobiļešu piedāvājumos. Tāpat tas, ka izdevīgākie piedāvājumi parādās sociālajos tīklos, ļauj ērti sasniegt pircējus – brīvdienu ceļojumu plānotājiem ērtākās ir nedēļas nogales, bet biznesa ceļojumu pircējiem – darba dienas darba laikā.
Tomēr Wall Street Journal iesaka neatmest ar roku biļešu iegādei otrdienās, jo tā tomēr ir diena, kad visbiežāk mainās biļešu cenas. Yapta Inc., kompānija, kas ziņo par izdevīgākajiem cenu piedāvājumiem, apgalvo, ka 21 % paziņojumu par to, ka cenas ir kritušās pienāk otrdienās, bet 19% - trešdienās.
Lētākās biļetes konkrētiem lidojumiem iespējams iegādāties 57 dienas pirms plānotā brauciena, liecina pētījuma dati, jo reti kurš tās pasūta tik laicīgi. Parasti biļetes tiek pirktas aptuveni mēnesi iepriekš, tāpēc tieši šajā laikā aviokompānijas cenas paaugstina. Divus mēnešus pirms lidojuma biļešu cena ir 17 % zemāka nekā vidējā to cena konkrētajam lidojumam.
Starpkontinentālajiem lidojumiem ir līdzīgas tendences un lētākās biļetes piedāvā 10 mēnešus iepriekš, jo parasti vislielākais pieprasījums pēc tām ir divus mēnešus iepriekš.
Ar pētījumu var iepazīties šeit.