Pirms dažām dienām sociālajā tīklā "Facebook" parādījās Ingas Jākabsones sūdzība par nacionālās aviokompānijas "airBaltic" rīcību, kas par 40 minūtēm pārcēlusi izlidošanas laiku lidojumam jūlijā, uz kuru laicīgi iegādājusies biļetes, bet atgriešanās lidojumu "airBaltic" atcēlusi vispār. Šādas izmaiņas var nozīmēt gan izjukušu atvaļinājumu, gan zaudētu naudu. Kompānija nesola izmaiņas šajā praksē, tomēr piedāvā risināt problēmas individuāli.
"Esam laicīgi iegādājušies biļetes sešām personām uz lidojumu turp-atpakaļ jūlija mēnesī. Attiecīgi esam rezervējuši viesnīcu galamērķī, izmantojot pre-booking rate, kas garantē gana pievilcīgu cenu, tiesa, bez iespējas rezervācijā veikt kādas izmaiņas, t.i., atcelšanas vai izmaiņu gadījumā viesnīca neko nekompensē, bet mēs pazaudējam samaksāto," raksta Jākabsone.
""airBaltic" šodien atsūta e-pastu, ka ir mainījis lidojuma laikus, lai sazinoties ar kompāniju. Tā arī daru. Izlidošanas laiks pārlikts 40 minūtes vēlāk... ok, bet lidojums atpakaļ konkrētajā dienā ir atcelts pavisam. Kompānija piedāvā atgriezties dienu ātrāk. Saku, ka mums jau samaksāts par viesnīcu, nevaram veikt izmaiņas, līdz ar to jāzaudē nauda (kas nav maza, jo mums ir padārga viesnīca, pietam – sešām personām). Viņi saka, ka esot lidojums arī dienu vēlāk. Atbildu, ka, protams, varam rezervēt vēl vienu papildu nakti, taču kāda ir garantija, ka atkal nemainīsiet lidojuma grafiku vai lidojumu neatcelsiet pavisam. Viņi atbild - nekāda, mēs varam to mainīt! Saku, bet tādā gadījumā mēs, rezervējot vēl papildu nakti, atkal varam zaudēt naudu, jo Jūs varat mainīt izlidošanas laiku. Viņi saka, jā - mēs varam! Jūs nevarat būt droši, ka mēs to nemainīsim."
Diemžēl šādi ir aviokompānijas noteikumi, un šī nebūt nav reta situācija, drīzāk otrādi - daudzi, kas lidojuši ar "airBaltic", ir piedzīvojuši, ka, iegādājoties biļetes laicīgi, lidojumu laikos tiek veiktas izmaiņas.
Arī komentāros pie ieraksta Facebook cilvēki, tostarp nozares profesionāļi, dalījušies bēdīgā pieredzē. Piemēram, bijusī iekšlietu ministre Linda Abu Meri raksta: "Mēs šādā veidā gandrīz palikām bez kruīza, par kuru jau bijām samaksājuši pirmo iemaksu. AirBaltic vispirms pārcēla lidojumu par stundu, kas vēl bija ok un piekritām izmaiņām. Pēc dažām dienām kompānija lidojumu plānotajā dienā atcēla vispār... Ja gribējām tikt uz kuģi, spiestā kārtā pirkām biļetes Lufthansa, kas maksāja dārgāk. Airbaltic nevīžoja pat atvainoties, nerunājot par kādu kompensāciju..."
Tomēr domas dalās un daudzi arī min, ka kompānija piedāvājusi risinājumus un kompensācijas.
Lētākas biļetes – biežākas izmaiņas
"Atsaucoties uz Jākobsones kundzes iesniegumu, airBaltic atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām, izmainot konkrētā reisa grafiku.
Jautāts par to, kāpēc tik bieži tiek mainīti izlidošanas laiki, Vanags skaidro, ka "airBaltic" izpilda 99,5% reisu, un tikai atsevišķos gadījumos, piemēram, Francijas gaisa satiksmes dispečeru streika dēļ vai laika apstākļu dēļ bijuši spiesti reisu atcelt.
"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. Neatkarīgi no izlidošanas vietas airBaltic piedāvā savienojumus no Rīgas uz galamērķiem aviokompānijas maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, NVS un Tuvajos Austrumos. Bieži, lai varētu piedāvāt lētākas cenas biļetēm, esot nepieciešams lidojumu grafiku un savienojumus mainīt, tādēļ arī radusies šāda situācija, skaidro Vanags. Ja "airBaltic" nemainītu lidojumu grafikus, neiegūtie vai zaudētie līdzekļi būtu jākompensē citiem pasažieriem, pērkot dārgākas biļetes. Vanags gan atzīst, ka šāda bieža lidojumu laiku maiņa, pat pavisam neliela – piemēram, 20 – 40 minūtes – bojā uzņēmuma tēlu, bet kompānijai labāk izvēloties piedāvāt lētākas cenas un augstāku servisa līmeni.