Otrdien, 29. decembrī, starptautiskajā lidostā "Rīga" sasniegts apkalpoto pasažieru rekords, pārsniedzot 2011. gadā apkalpoto 5,1 miljona pasažieru slieksni. Lai arī laimīgais pasažieris atlidojis ar nacionālo aviokompāniju "airBaltic", tomēr lidostas sniegtie dati rāda, ka pēdējos gados strauji mazinājusies "airBaltic" apkalpoto pasažieru daļa lidostā – šogad valsts aviokompānija apkalpo jau mazāk nekā pusi no visiem lidostas pasažieriem.
Starptautiskā lidosta "Rīga" pašlaik ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Ziemas sezonā no Rīgas iespējams doties uz 69, bet vasaras sezonā uz 89 galamērķiem, ko nodrošina 21 aviosabiedrība. Salīdzinājumam, sasniedzot iepriekšējo rekordu 2011. gadā, lidostā "Rīga" strādāja 15 aviosabiedrības, kas nodrošina reisus kopumā uz 82 galamērķiem, bet no kopējā apkalpoto pasažieru skaita pirms četriem gadiem 66% pārvadāja nacionālā aviokompānija "airBaltic" un 20% aviosabiedrība "Ryanair". Savukārt pērn no kopējā apkalpoto pasažieru skaita gandrīz 56% pārvadāja "airBaltic" un 16% "Ryanair". Šogad šī attiecība vēl vairāk mainījusies "airBaltic" par sliktu – proti 49 %, bet "Ryanair" savu daļu palielinājis līdz 18 %, Delfi.lv pastāstīja lidostā.
Pēdējo gadu laikā strauji pieaudzis citu aviokompāniju no Rīgas pārvadāto pasažieru skaits, piemēram, aviokompāniju "Wizz Air" šogad apkalpojusi jau 9 % no lidostas "Rīga" pasažieriem, bet "Lufthansa" – 4 %. Palielinājies arī "Norwegian Air Shuttle" pārvadāto pasažieru skaits, kā arī no Rīgas sākušas lidot vairākas iepriekš šeit nepārstāvētas aviokompānijas.