Paragvaja - 4

Motopiedzīvojumu klubs "ApPasaule" sadarbībā ar Latvijas Republikas Ārlietu ministriju 2015. gada nogalē uzsāka spēli Latvijas skolēniem "Īsto Ameriku meklējot'', kuras uzdevums bija ieinteresēt un veicināt Latvijas skolēnu izpratni par ģeogrāfiju un ārpolitiku, pētot Amerikas valstu kultūru, tradīcijas, sadzīvi, saimniekošanu, mākslu, arhitektūru, ģeogrāfiju, vēsturi, mūziku, augus, dzīvniekus un dabas brīnumus. Par šiem piedzīvojumiem varējāt lasīt arī "Tūrismagids". Tagad nolemts līdzīgu spēli organizēt arī par Latviju - interesantām vietām, tradīcijām, ēdieniem un daudz ko citu.

Spēles mērķis bijis ar netradicionālām metodēm bagātināt skolu mācību programmu un interaktīvā veidā veicināt skolēnu spēju veikt pastāvīgu pētniecības darbu. Skolēni iesūtīja savas idejas divu kluba "ApPasaule" biedru Mārtiņa un Andža motoekspedīcijas maršrutam "2Wheels2Americas" pāri Amerikai, no kurām lielākā daļa tika iekļautas ekspedīcijas maršrutā un īstenotas, oriģinālākās idejas – apbalvotas.

Latvijas skolēnu būtiskais pienesums Amerikas ekspedīcijas maršruta īstenošanā licis Mārtiņam un Andžam apsvērt jautājumu, vai dzimtajā Latvijā arī ir tikpat daudz skolēniem zināmu, patiesi interesantu, populārākajos ceļvežos neietvertu un tāpēc grūti atrodamu apskates objektu? Lai sniegtu atbildi uz šo jautājumu, tiek organizēta šī spēle.

Ceļošanas būtība lielākoties neslēpjas ceļojuma laikā veiktajā attālumā. Par to ir pārliecinājušies kluba "ApPasaule" biedri Mārtiņš un Andžs. Latvija, iespējams, nevar lepoties ar pasaulē augstākajām kalnu virsotnēm, dziļākajiem kanjoniem, milzu ledājiem vai bezgalīgiem sālsezeriem, tajā pašā laikā reti kuram rodas šaubas par to, ka Latvija ir ārkārtīgi daudzveidīga un bagāta gan dabas, gan kultūras mantojuma ziņā un, protams, ne tikai. Spēles organizatori ir pārliecināti, ka Latvija ir īpaša arī ar savu apskates objektu koncentrāciju. Tomēr bieži vien – neatklātu.

Šīs spēles mērķis ir iepazīt Latviju, atklājot tās daudzveidību un bagātību. Spēles būtība ir sniegt skolēniem iespēju pilnveidot pašizziņas prasmi, spēju sameklēt nepieciešamo informāciju dažādos izziņas materiālos par Latviju, to izvērtēt un atrast īpašo vietu vai lietu, ēdienu, notikumu, kuru būtu jāapmeklē vai jāaplūko, jāizgaršo, jāpiedzīvo kluba "ApPasaule" biedriem 2016.gada vasarā plānoto nu jau Latvijas apceļošanas motoekspedīciju ietvaros.

Skolēni – spēles dalībnieki tiek aicināti iesniegt informāciju tieši par interesanto, īpašo, atšķirīgo, savdabīgo savā tuvākajā un sev labi pazīstamajā apvidū – neatkarīgi no tā, vai tas ir ciems, pilsēta vai novads. Tajā pašā laikā spēles mērķis ir mudināt skolēnus pēc iespējas mazāk ietekmēties no populāro Latvijas tūrisma ceļvežu "top 10", "top 100" vai citādi plaši Latvijā pazīstamām apskates vietām, lietām vai notikumiem, par ko bieži vien Latvijas iedzīvotājiem informācija ir plaši pieejama vai pat vispārzināma, skaidro ceļotāji.

Pēc uzdevumu saņemšanas motoekspedīcijas dalībnieki skolēnu dotos uzdevumus plāno iekļaut ceļojumu maršrutos, par to izpildi nepastarpināti ziņot sociālajos tīklos, ekspedīciju blogos ar foto un video palīdzību.

Kluba "ApPasaule" biedri ar saviem stāstiem par pieredzēto pilnveido skolā apgūstamo mācību materiālu, kā arī, ekspedīciju gaitā 2016.gada vasarā un rudenī viesojoties skolēnu aprakstītajos ciemos, pilsētās vai novados, ar skolēniem dalās savos stāstos par pieredzēto ne vien Latvijas, bet arī iepriekš pasaules apceļošanas ekspedīcijās. 2016.gada rudenī tiek izvēlētas orģinālākās idejas, kuras tiek izvirzītas "maršruta plānotāja" balvai.

Spēles dalībnieks var būt skolēns vai skolēnu komanda, kas, izmantojot visus pieejamos izziņas materiālus un veidus, meklēs Latvijas īpašās vietas, lietas, ēdienus, notikumus, kurus būtu jāapmeklē vai jāaplūko, jāizgaršo, jāpiedzīvo kluba "ApPasaule" biedriem. Sava izvēle skolēniem ir jāpamato, norādot, kas tajā ir īpašs, unikāls un kādēļ motoekspedīcijas dalībniekiem tā būtu jāapmeklē, jāapskata.

Lai piedalītos, līdz 2016. gada 31. maijam jāaizpilda anketa interneta vietnē twowheels.lv, ierakstot piedāvātās vietas un uzdevumus. Pirms termiņa iesniegtos uzdevumus līdz termiņam ir iespējams papildināt, jo katram dalībniekam tiek izsniegts viņa skolai piederīgs autorizācijas kods. Iesniedzot, aizpildot pieteikuma anketu obligāti jānorāda skola, klase, skolotāja tālruņa numurs un e-pasta adrese, kā arī skolēnu vārdi un uzvārdi. Skolotāja e-pasta adrese un tālruņa numurs netiks publicēti, bet tiks izmantoti, lai sazinātos ar dalībniekiem.

Galvenie kritēriji, kas tiks ņemti vērā, izvēloties uzdevumus, būšot oriģinalitāte, ieteikumu pamatojums un cik tas būs saistoši uzrakstīts.

Vairāk informācijas

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!