Pagājušajā nedēļā, pirms izlidošanas no Sidnejas uz Ņujorku, aviokompānijas "Qantas" lidmašīnas apkalpe brīdinājusi pasažierus, lai tie vēršas pie stjuartiem, ja gadījies nomest mobilo telefonu, un nekādā gadījumā necenšas to atrast paši, raksta "The Telegraph".
Neparasto paziņojumu dzirdējis reportieris no tehnoloģiju mājaslapas "The Register" un par to uzrakstījis. Izrādās, brīdinājums esot bijis nepieciešams, lai novērstu ugunsnedrošības risku, jo mobilajos telefonos lietoto litija bateriju bojājumu, ko var radīt, piemēram, saspiešana starp sēdekļa atzveltni vai malu, rezultātā tās var sākt kust vai aizdegties. Pēc tam līdzīgus paziņojumus drošības instrukcijā iekļāvušas arī "British Airways" un "Cathay Pacific", raksta "The Telegraph".
Bet kādēļ gan šādi pēkšņi paziņojumi? Izrādās, maijā "Qantas" lidojumā no Sidnejas (Austrālijā) uz Dalasu (ASV) apkalpei nācies novērst trauksmi, ko izraisīja "dūmi uz lidmašīnas klāja". Austrālijas Tranzīta drošības birojs (Australian Transit Safety Bureau), kas nesen pabeidzis savu izmeklēšanu šajā gadījumā, paskaidrojis, ka dūmu cēlonis radies biznesa klases 19 F sēdvietā, "kur sēdvietas mehānismā saspiesta elektroniska ierīce (telefons)". Lai arī brīdī, kad tas atrasts, tas vairs nav izplatījis dūmus, salonā spēcīga, nepatīkama smaka saglabājusies. Drošības biroja ziņojumā teikts, ka apkalpe sakusušo telefonu ielikusi traukā ar ūdeni un tad metāla kastē, kur tas atstāts visu lidojuma laiku, līdz lidmašīna nosēdusies Dalasā pēc divām stundām. Šādu rīcību drošības birojs, kas izmeklē visus incidentus gaisa satiksmē Austrālijā, atzinis par "lielisku piemēru efektīvai reakcijai ārkārtas situācijā".