Aviokompānijas, aprēķinot vienas biļetes cenu, raugās, lai beigu beigās, samaksājot par biļetēm, pasažieri segtu nodokļu izmaksas, lidostas kopējos, tāpat arī klientu apkalpošanas un lidmašīnas uzturēšanas izdevumus. Šīs pozīcijas veido tā saucamo bāzes cenu, kurai klāt vēl tiek pieskaitīta noteikta summa, balstoties uz pasažiera sēdvietas izvēli un līdzņemamās bagāžas lielumu. Šie ir biļetes cenu veidojošie pamatelementi, taču ir vēl arī citas lietas, kam būtu jāpievērš uzmanība, jo, mazliet pamainot savu izvēli kādā no pozīcijām, ir iespējams ievērojami samazināt ceļa izdevumus.
Pērkot aviobiļeti, pirmkārt, būtu jāpievērš uzmanība tam, vai ir iespējams atsaukt biļetes iegādi un saņemt atpakaļ naudu, kā arī – vai pastāv kādi lidojuma ierobežojumi. Tāpat cenas līmeni ietekmēs biļetes iegādes datums un tas, cik daudz pārsēšanos paredzēts un cik ilgu laiku tās aizņems. Atkarībā no šiem faktoriem lidsabiedrības savus klientus iedala divos tipos – atpūtnieki un biznesa ceļotāji. Ja klientiem, kas atbilst atpūtnieka tipam, būtiska ir lidojuma cena, savukārt lidošanas datums nav tik nozīmīgs, tad biznesa ceļotāji lidojuma cenai pievērš krietni mazāku vērību, taču ir daudz neelastīgāki lidojuma datuma izvēlē – nereti biļeti iegādājas pat pēdējā brīdī. Attiecīgi lidsabiedrības, ņemot vērā šos kritērijus, samazina vai paaugstina biļešu cenas.