Pirms gandrīz 90 gadiem, 1927. gadā, Čārlzs Lindbergs bez apstāšanās aizlidoja no Ņujorkas līdz Parīzei, pārspējot visus iepriekšējos lidotājus, bet kopš tā laika dažādi lidojumu rekordi pārspēti daudzkārt, cenšoties gaisā pavadīt arvien ilgāku laiku un pacelties pēc iespējas augstāk. Tomēr, iespējams, daudz eksotiskāki un aizraujošāki ir īsie lidojumi – viens tāds jau no 2. novembra tiks atklāts tepat Eiropas sirdī, savienojot Šveices pilsētu Sanktgalleni ar Vācijas pilsētu Fridrihshāfeni. Tas aizņems vien astoņas minūtes un kļūs par īsāko starptautisko komerciālo lidojumu.
Attālums starp abām pilsētām ir vien 20 kilometri. Šo lidojumu nodrošinās aviokompānija "People's Viennaline" – neliela Austrijas lidkompānija.
Šis gan ir tikai viens posms no garāka lidojuma maršruta, kas beidzas Vācijas pilsētā Ķelnē, un plānots, ka tikai nieka 10% no plānotajiem 40 tūkstošiem ceļotāju gadā varētu izmantot vien šo īso maršrutu, skaidrojis Daniels Štefens, aviokompānijas "People's Viennaline" vadītājs. "Bet šī pietura būs ieguvums gan tūristiem, gan sezonas strādniekiem abās ezera pusēs, kā arī kļūs par obligāti izmēģināmu piedzīvojumu jebkuram aviācijas entuziastam."
Jāpiebilst, ka šis nav pirmais Austrijas aviokompānijas mēģinājums lauzt īsākā lidojuma rekordu – jau 2015. gadā viņi mēģināja atklāt lidojumu no Vīnes uz Bratislavu, kas atrodas vien 50 kilometru attālumā, Slovākijā, un būtu 10 minūtes ilgs lidojums, tomēr šī iecere nav īstenojusies.
Lai atzīmētu šo notikumu, "CNN Travel" apkopojuši informāciju par pasaules īsākajiem komerclidojumiem.
Vestreja – Papavestreja Skotijā
Aviokompānija: "Loganair"
Garums: trīs kilometri
Šaura ūdens strēle atdala Vestrejas salu un Papavestreju Skotijas ziemeļu piekrastē. Gaisa tilts starp abām nelielajām salām tiek nodrošināts jau 50 gadus. Tādējādi šis ir īsākais regulārais lidojums pasaulē. Šajā maršrutā lido astoņvietīga "Britten-Norman Islander" lidmašīna. Lidojums aizņem vien minūti, bet, ja vējš ir labvēlīgs, tad to var veikt arī nieka 53 sekundēs. To izmantojot gan skolotāji un skolēni, gan policisti un baņķieri. Protams, šis maršruts ir arī iecienīta tūristu izklaide.
Kegata – Apovo Indonēzijā
Garums: divi kilometri
Lai arī abas šīs vietas atrodas nieka divu kilometru attālumā, kas uz kartes izskatās pavisam tuvu, tās šķir divi kalni un biezu mežu klāta ieleja, tādējādi brauciens pa zemi šajā posmā aizņem diezgan ilgu laiku, jo jābrauc pa apvedceļu. Daudz ērtāks veids ir iesēsties Meta Derdena vadītajā "Pilatus PC-6 Turbo Porter" lidmašīnā, kura var pārvadāt līdz pat 10 pasažierus.
Tanžera Marokā – Gibraltārs Lielbritānijas aizjūru teritorijā
Garums: 69 kilometri
Aviolīnija:" Royal Air Maroc"
Šis ir īsākais starpkontinentālais lidojums, jo savieno Eiropu ar Āfriku. Prāmji šajā posmā kursē regulāri, bet to var veikt arī pa gaisu. Marokas aviokompānija piedāvā regulārus reisus ar "ATR 72" lidmašīnu.
Kinšasa Kongo Demokrātiskajā Republikā – Brazavila Kongo Republikā
Garums: 26 kilometri
Aviokompānija: "Camair-Co", "ASKY un iepriekš arī "Ethiopian Airlines"
Šis ir īsākais lidojums starp divu valstu galvaspilsētām. Kinšasu, kas ir Kongo Demokrātiskās Republikas galvaspilsēta, un Brazvilu Kongo Republikā atdala vien duļķainā Kongo upe. Šajā maršrutā pašlaik lido divas aviokompānijas. Jāpiebilst, ka kādreiz šajā maršrutā lidojusi arī "Ethiopian Airlines", turklāt izmantojot lielo "Boeing 787 Dreamliner" lidmašīnu.
Liepāja/Ventspils – Rīga
Garums: 218/188 kilometri
Aviokompānija: "airBaltic"
Arī Latvijā bijuši regulāri, īsi iekšējie lidojumi, kas gan salīdzinājumā ar iepriekšminētajiem gaisa ceļiem, ir visai gari. No 2006. līdz 2008. gadam no Liepājas lidostas vasaras sezonā un daļēji ziemas sezonā tika veikti regulāri pasažieru gaisa pārvadājumi maršrutā Liepāja – Rīga – Liepāja. Lidojums aizņēma aptuveni 50 minūtes.
2008. gadā "airBaltic" izmēģināja nodrošināt lidojumus ar "Fokker50" lidmašīnu no Ventspils uz Rīgu.
Pašlaik šajos maršrutos regulāri lidojumi netiek veikti, jo tie izrādījās nerentabli.