Ja kādam jau sāka šķist, ka aviācijas limiti ir sasniegti un garākie iespējamie lidojumi īstenoti, tad viņš kļūdās, jo jau tuvākajos gados daži no tālajiem lidojumiem kļūs vēl garāki. Proti, jaunie lidmašīnu modeļi paģēr, ka pēc dažiem gadiem ar efektīvāku degvielas patēriņu un ātrākiem gaisa kuģiem pasažieri varēs nokļūt vēl tālākos galamērķos bez pārsēšanās pa ceļam. Aviokompānija "Qantas" jau paziņojusi, ka, tad, kad 2018. gadā saņems jauno "Boeing 787" (saukts arī par "Dreamliner"), piedāvās regulāros lidojumus no Eiropas uz Austrāliju.
Šo gandrīz 14,5 tūkstošus garo lidojumu no Londonas līdz Pērtai plānots sākt 2018. gada martā, raksta "CNN Travel". Tas būs pirmais regulārais tiešais komercreiss, kas savienos Eiropu uz Austrāliju.
Pērta ir pēc iedzīvotāju skaita ceturtā lielākā Austrālijas pilsēta, kas atrodas valsts dienvidrietumos.
"Kad "Qantas" atklāja pirmo "Ķenguru ceļu" uz Londonu 1947. gadā, tam bija nepieciešamas četras dienas un deviņas apstāšanās pa ceļam," teikts aviokompānijas vadītāja Alana Džojsa paziņojumā. "Tagad tas aizņems vien 17 stundas un ceļā no Pērtas līdz Londonai nekur nevajadzēs nosēsties."
Tajā pašā laikā arī citas aviokompānijas cīnās par savām pozīcijām un cenšas piedāvāt arvien tālākus lidojumus arvien īsākā laikā. Iepriekš rakstījām par to, kādi ir pasaules īsākie lidojumi, šoreiz vairāk par garākajiem.
Uz šo godu ir vairāki pretendenti. Piemēram, "Emirates" un "Qatar Airways", kas sacenšas ar saviem maršrutiem Dubaija – Oklenda un Doha – Oklenda, raksta "CNN Travel".
Martā "Emirates" ar 14200 kilometrus garo lidojumu uz Jaunzēlandi atklāšanu izteica nopietnu pieteikumu šim prestižajam titulam.
Savukārt "Qatar Airways" izziņoja plānu 2017. gada sākumā atklāt lidojumus no Dohas uz Oklendu. Ar to tiks pārsists "Emirates" rekords, jo šis lidojums būs 14 539 kilometrus garš.