Costa Pacifica  - 1
Foto: DELFI
Šogad Rīgas ostā ienāca 62 kruīzu kuģi, tie atveda teju 70 tūkstošus pasažieru (precīzi 69 993), bet uz nākamo kruīzu sezonu jau pieteiktas 88 vizītes, pastāstīja Laura Apoga, Rīgas Brīvostas Tirgus analītikas nodaļas ekonomiste. Ņemot vērā, ka ikviens kruīza pasažieris Rīgā iztērē vidēji 46 eiro, šāds pieaugums sola arī būtisku finanšu pienesumu, bet, vai šī nozare tiešām pie mums tik strauji un veiksmīgi attīstās?

Latvijas Universitātes Ekonomikas fakultātē Aijas van der Steinas vadībā pērn veiktā pētījumā teikts, ka pēdējos 15 gados kruīzu tūrisms arī Baltijas jūras reģionā ir attīstījies strauji, kuģu skaits pieaugums periodā palielinājies 1,6 reizes, savukārt pasažieru skaits pieaudzis 3,6 reizes.

"Attiecīgi Rīgā, kas kļuvusi par vienu no lielajām kruīzu ostām Baltijas jūrā, šis pieaugums nav bijis tik straujš, taču periodā no 2001. gada līdz 2014. gadam ienākušo kuģu skaits pieaudzis par 1,3%, bet kruīzu pasažieru skaits 2,3 reizes. Jāatzīmē, ka pēdējos divos gados Rīgā ir vērojams gan ienākošo kruīzu kuģu, gan pasažieru skaita samazinājums, kam nav viennozīmīga skaidrojuma. Iespējamie iemesli varētu būt gan cikliskums kruīzu pieprasījumā, gan krīzes ietekme uz kruīzu līnijām, gan konkurentu aktivitātes. Lai veiksmīgi attīstītu kruīzu tūrismu Rīgā nākotnē, ir nepieciešama mērķtiecīga šīs nozares plānošana un attīstība. Līdz šim kruīzu tūrisms ir attīstījies pašplūsmā, nozare ir darbojusies sadrumstaloti un attīstību ietekmē vairāki kavējoši faktori. Situāciju vislabāk raksturo šī pētījuma ietvaros iegūtais eksperta viedoklis "Gribētos saprast kā šis bizness ir attīstījies līdz šim. Par to nav īstas skaidrības. Uz kurieni viņi, t.i., mēs vēlamies iet?"," teikts pētījuma "Kruīzu tūrisms Rīgā" ievadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!