Interneta vidē reklāmas un modes jomas mīļotājus nesen sasmīdinājusi divu zīmolu saķeršanās līdzīgu preču dēļ. Viens ir ekonomisko mājas preču ražotājs "IKEA", bet otrs franču augstās modes zīmols "Balenciaga". Komiskās cīņas galvenās varones ir divas lielas, zilas somas, no kurām viena ir divus tūkstošus reižu dārgāka.
Vairs nav ilgi jāgaida, līdz zviedru ekonomiskā zīmola "IKEA" preces būs pieejamas arī Latvijā un arī šeit arvien biežāk manīsim praktiskās, zilās milzu somas, kurās ērti nest mājās veikalā sarūpētos labumus. Šī soma kļuvusi zviedru zīmolam gluži vai ikoniska, jo tā ir atpazīstama, praktiska, kalpo ilgi un maksā vien 99 centus.
Daudzus modes mīļotājus pārsteidzis smalka franču modes zīmola "Balenciaga" 2017. gada jaunums, kas ir aizdomīgi līdzīgs "IKEA" sen zināmajam produktam. Protams, franču izstrādājums ir no īstas ādas un maksā gandrīz 2000 eiro.
"IKEA" nolēmis nelaist garām izdevību un nodemonstrēt savu humora izjūtu, radot reklāmu, kura atklāj kā atšķirt īsto zilo somu no "viltojuma".
Reklāmas plakātā ir norādīt soļi, kuri palīdzēs neuzķerties uz pakaļdarinājuma:
- Pakrati to. Ja tā čaukst – tā ir īsta manta.
- Multifunkcionalitāte. Tajā var nest hokeja inventāru, ķieģeļus un pat ūdeni.
- Iemet to dubļos. Īsto somu vari noskalot ar ūdeni no dārza šļūtenes.
- Cenu zīme. Īstā soma maksā tikai 99 centus.
Gan par dizaina līdzību un cenu kraso atšķirību, gan par zviedru zīmola reakciju uzjautrinājušies arī interneta lietotāji vietnē "Instagram".