Pasažieri, lidosta, ceļojums
Foto: Shutterstock

Pirmdien, 18. septembrī, preses konferencē Dublinā aviokompānija "Ryanair" paziņoja, ka kompānijas kļūdainas lidojumu plānošanas dēļ, turpmāko sešu nedēļu laikā katru dienu tiks atcelti 40 līdz 50 reisi, kas ir 2 procenti no visu "Ryanair" reisu kopskaita, bet šis lēmums ietekmēs vairākus simtus tūkstošus ceļotāju. Aviokompānijas mājaslapā šobrīd pieejama informācija par atceltajiem avio reisiem līdz 28.oktobrim. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Eiropas patērētāju informēšanas centrs (ECC) ir saņēmis vairāku satrauktu aviopasažieru zvanus saistībā ar reisu atcelšanu un aviopasažieru tiesībām šādā situācijā, pastāstīja centra pārstāve Sanita Gertmane.

Aviokompānijas organizētajā preses konferencē vēstīts, ka atcelti ir lidojumi, kuri tiek veikti visbiežāk, tādēļ vieglāk pieejami lidojumu pārreģistrācijai. Aviokompānija paziņojumā presei ir teikts, ka 75 līdz 80 procenti pasažieru tiks pārvirzīti uz citiem lidojumiem vienas dienas laikā. Vienlaikus aviokompānija uzsver, ka pasažieriem tiks piedāvāts pārreģistrēties tikai uz pašas aviokompānijas reisiem. Tāpat ir norādīts, ka "Ryanair" nesegs lidojumu atcelšanas dēļ izrietošos zaudējumus patērētājiem, kas varētu rasties, piemēram, atceļot jau veiktās auto nomas vai viesnīcu pakalpojumu rezervācijas.

Eiropas Parlaments un Eiropas Savienības Padome 2004. gada 11. februārī ir izdevusi regulu, ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem saistībā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!