Foto: Shutterstock

Šis gads aviopārvadājumu nozarē bijis vētrains un satricinājumiem pilns – sākot jau ar "Monarch Airlines" maksātnespēju un "Air Berlin" krahu līdz pat lielākās zemo cenu aviokompānijas "Ryanair" atceltajiem reisiem, "British Airways" tiešsaistes sistēmas problēmām un citiem jautājumiem. Tomēr šajā nozarē ir arī dažādas pozitīvu vēsmas, piemēram, zemo cenu pārvadātāju ievērojamā izaugsme. "Telegraph" pat raksta, ka zemo cenu aviokompānijas pārņem debesis. Piemēram "Level", "British Airways" mazā māsa, martā apsolīja, ka par nepilnām 100 mārciņām jeb 110,50 eiro vedīs ceļotājus pāri "dīķim", kamēr skandināvu "Primera Air", kuras lidojumu vadības centrs, starp citu, atrodas Latvijā, neatlaidīgi laužas lielajā tirgū, piedāvājot lidojumus no Apvienotās Karalistes uz Ņujorku un Bostonu no Birmingemas un arī lidojumus no Stanstedas Londonā.

Šie ir tikai daži piemēri, un šķiet, ka zemo cenu aviosabiedrības pēdējā laikā radušās kā sēnes pēc lietus. Eksperti paredz, ka šajā jomā gaidāmas vēl citas izmaiņas un arī spēlētāju lomu palielināšanās. "Telegraph" izcēlis 10 zemo cenu aviokompānijas, kas jau drīzumā apdraudēšot "Ryanair" līderpozīcijas un vēl vairāk iespiedīsies aviācijas tirgū.

Jetlines

Foto: Publicitātes attēli


Kur?
Kanāda
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Jauns uzņēmums, kas ielauzīsies tirgū

Ziemeļamerikas aviācijas jaunpienācēja, kas paziņojusi, ka pirmās 1000 biļetes tirgos par 10 dolāriem jeb 8,47 eiro. Šo cenu tās vadītājs Stens Gadeks raksturojis kā līdzvērtīgu vienam džinsu pārim. "Var izvēlēties dažādus džinsu izmērus, stilus un cenas – šie būs džinsi, ko viegli varēsiet atļauties ikviens," intervijā "Telegraph" teica Gadeks.

Aviokompānija lidojumus veiks ar "Boeing 737" lidmašīnām, sākumā nodrošināšot lidojumus Kanādā. Biļetes tā sāks pārdot nākamajā gadā uz lidojumiem 2018. gada vasarā.

Savukārt 2019. gadā "Jetlines" plāno iet soli tālāk un lidot arī uz Lasvegasu un Orlando ASV, Kankunu, Mehiko un Jamaiku.

Level

Foto: Publicitātes attēli

Kur? Transatlantiskie lidojumi no Barselonas
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Jauns uzņēmums, dibināts 17. martā

"Stilīga un moderna" ir vārdi, kā "IAG" korporācijas šefs Villijs Velšs aprakstīja "British Airways" mazo "māsu", kas dibināta vien šovasar. Tā ir piektā "IAG" grupas aviokompānija un vienīgā, kas koncentrējas uz zemo cenu aviopārvadājumiem. Turklāt tā ir arī liels ieguvums lētu atvaļinājumu tīkotājiem, jo piedāvā lidojumus pāri Atlantijas okeānam par 99 mārciņām jeb 110 eiro vienā virzienā.

Āķis gan ir tajā, ka lidojumi pagaidām notiek no Barselonas. No turienes gan iespējams lēti aizlidot uz Buenosairesu, Losandželosu un Dominikānas Republiku.

Lidojumus aviokompānija nodrošinās ar divām jaunām "Airbus A330" lidmašīnām, kurās ir 293 ekonomiskās klases sēdvietas un 21 "premium" ekonomiskās klases sēdvieta.

Swoop

Foto: Publicitātes attēli

Kur? Kanādā
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Jauns uzņēmums, nodibināts septembrī

Arī šī ir pavisam jauna zemo cenu aviokompānija. Tā bāzēta Kalgari, Kanādā. "Swoop" plāno uzsākt lidojumus nākamgad. Tā nodrošinās savus reisus ar sešām "Boeing 737" lidmašīnām.
Sākotnēji kā lidojumu galamērķi nosaukta Abotsforda, Vaterlo un Vindzora.

"WestJet" piederošā jaunā aviokompānija vistiešākajā veidā konkurēs ar "Jetlines", raksta "Telegraph.

Primera Air

Foto: Publicitātes attēli

Kur? Transatlantiskie lidojumi
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Aktīvi darbojās, sākot iekarot jaunus tirgus

Šī mazzināmā aviokompānija jau krietnu laiku nodrošina lidojumus Eiropā, bet nākamajā pavasarī uzsāks arī transatlantiskos lidojumus no Birmingemas un Stanstedas lidostām uz ASV – reizi dienā uz Ņujorku (Newark lidostu) un četras reizes nedēļā uz Bostonu. Pagājušajā mēnesī kompānija paziņoja arī par plāniem atklāt reisu no abām minētajām britu pilsētām uz Toronto (Pearson lidosta) Kanādā. Tiek plānoti reisi arī uz ASV rietumu krastu.

Foto: Publicitātes foto

"Primera Air" ir islandiešu kompānija, bet tās galvenais birojs uz Latviju pārcēlās jau 2014.gadā un šobrīd nodarbina vairāk nekā 100 darbiniekus, lielākoties vietējos aviācijas speciālistus. Līdz šim tā bijusi čerterlidojumu kompānija, kas strādāja ar Skandināvijas tūroperatoriem, bet jau drīz tā sāks regulāros lidojumus. Tostarp arī nākamā gada maijā no Rīgas uz Malagu. Vairāk lasiet šeit.

Aviokompānija jau noslēgusi līgumu ar "Airbus"par 10 gaisa kuģu pasūtījumu – "A321neo" un "A321LR", raksta "Telegraph". Tāpat interneta vietnēs jau sāktas tirgot biļetes uz kompānijas nodrošinātiem transatlantiskajiem reisiem, kuru cena vienā virzienā būšot pat zemāka par 170 eiro.

Norwegian

Foto: Publicitātes foto

Kur? Transatlantiskie un Eiropas lidojumi
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Strauji augoša

Norvēģu zemo cenu aviokompānija ir viens no lielākajiem veiksmes stāstiem ar strauju izaugsmi aviopārvadājumos pēdējo gadu laikā. Dažu gadu laikā šī ziemeļu aviolīnija parādījusi ievērojamu pieaugumu kā apgrozījuma, tā reisu un maršrutu skaita ziņā.

Pērn aviokompānija izziņoja jaunus un rekordlētus lidojumus uz vienu no Ņujorkas lidostām, bet nu jau atkal paplašinās, galamērķu sarakstā iekļaujot arī Singapūru, Buenosairesu un Lasvegasu.
Kā atzīmējis "Telegraph", pašlaik lielākais jautājums ir, vai "Norwegian" turpinās paplašināt arī savu Eiropas galamērķu tīklu, tādējādi mēģinot pārspēt pašreizējās tirgus līderes "Ryanair" un "EasyJet".

""Norwegian" ir ambicioza, augoša kompānija, un mūsu paplašināšanās plāni iekļaus gan tālos, gan īsos galamērķus, ko nodrošināsim ar lielu skaitu lidmašīnu, kas jau ir pasūtītas," šī gada sākumā paziņoja aviokompānija.

Flair

Foto: Publicitātes attēli

Kur? Kanādā
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Augoša

Lūk, vēl viena kanādiešu zemo cenu aviokompānija, kam eksperti iesaka pievērst uzmanību. Šogad kopš 2005. gada strādājošā aviokompānija paziņojusi, ka plāno paplašināt galamērķu tīklu.

No nākamā gada tā piedāvās lidojumus no Edmontonas uz tādām pilsētām kā Vankūvera, Vinipega un Kelovna, Britu Kolumbija.

Wizz Air

Foto: Publicitātes foto

Kur? Eiropā
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Daudzsološa un strauji augoša

Šī ungāru zemo cenu aviokompānija ir labi pazīstama arī Latvijas ceļotājiem. Pēdējo gadu laikā tā strauji palielinājusi savu galamērķu skaitu un pozīcijas Austrumeiropā, tāpat arī nostiprinot pozīcijas Britu salās.

"Wizz" jau pašlaik nodrošina lidojumus vairāk nekā 500 maršrutos, tostarp arī uz Telavivu Izraelā, Prištinu Kosovā un Kutaisi Gruzijā.

Tā pašlaik ekspluatē 84 lidmašīnu "Airbus A320" un "A321" parku un lido no 28 bāzēm. Ungāru zemo cenu aviosabiedrība piedāvā lidojumus no Rīgas uz Barselonu, Bergenu, Donkasteru, Dortmundi, Eindhovenu, Liverpūli, Londonu (Lutona), Oslo (Torpa), Bari, Reikjavīku un Telavivu.

WOWair

Foto: Publicitātes attēli

Kur? Transatlantiskie un Eiropas lidojumi
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Strauji augoša

"Wow" ir viens no veiksmes stāstiem, jo aviokompānija radījusi gluži vai revolūciju zemo cenu lidojumos uz tālajiem galamērķiem – uz ASV un Kanādu cauri Islandes galvaspilsētai Reikjavīkai. Tas devis augļus, un aviokompānijas pasažieru skaits 2016. gadā pieauga vairāk nekā divas reizes. Tās galamērķu kartē parādījās tādas pilsētas kā Sanfrancisko, Losandželosa un Ņujorka. Tāpat aviokompānija paziņojusi, ka jau pašlaik pasūtītas vairākas jaunas "A330neo" lidmašīnas no "Airbus".

Izmantojot Reikjavīku kā bāzes lidostu, "Wow" ir pievienojusi savam maršrutu sarakstam vēl citas ASV lidostas – Detroitu, Sentluisu un Klīvlendu.

"Mums ir ļoti stingrs priekšnieks – viņu sauc internets. Ja mēs nenodrošinām savu solījumu piedāvāt lētākos lidojumus, mūsu pārdošanas rādītāji vienkārši nokrīt līdz nullei. Šeit nav tādas otrās vietas," aviokompānijas vadītājs Skuli Mogensons 2015. gadā par savas uzņēmuma vietu tirgū stāstīja "Telegraph".

AirAsia

Foto: Publicitātes attēli

Kur? Āzijā
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Dominējošā

Lūk, vēl viena kompānija, kam eksperti iesaka pievērst uzmanību. Tā pašlaik nodrošina lielu daļu lidojumu austrumos, ieskaitot arī Indiju, Taizemi un Japānu, bet starpkontinentālos lidojumus nodrošinot ar zīmolu "AirAsiaX" un piedāvājot lētas aviobiļetes uz Irānu un Austrāliju.

Tomēr lidojumus uz Eiropu tā vēl nav atsākusi, kopš 2012. gada, kad tie tika pārtraukti. Āzijas aviokompānijas atgriešanās Londonas vai Parīzes lidostās ik pa brīdim tiek atkal apspriesta.

Pašlaik "Air Asia" paziņojusi, ka pasūtījusi 66 "A330neo" un 10 "A350" lidmašīnas, kas varētu būt zīme, ka Eiropas lidostas atkal ir viņu plānā, raksta "Telegraph".

Joon

Foto: Publicitātes attēli

Kur? Francijā
Kāda bija aviokompānija 2017. gadā? Jauna

Šī ir aviokompānija, kas mērķēta uz jauniešu auditoriju, tā saukto mileniāļu paaudzi. "Joon" ir Francijas aviokompānijas "Air France" projekts, kas sāks darbu šī gada beigās, lidojot no Parīzes Šarla de Gola lidostas uz Porto, Lisabonu un Barselonu, kā arī uz Fortalezu Brazīlijā un Mae (Mahe) Seišelu salās.

Turklāt tiek prognozēts, ka nākamvasar aviokompānija paziņos par vēl citiem tālajiem reisiem.

Jaunās aviokompānijas tēls tiek veidots jauneklīgs, lai piesaistītu jauniešu auditoriju. Piemēram, apkalpojošais personāls lidmašīnā valkās elektriski zilbaltas formas – baltas treniņbikses, kreklus ar uzlocītām piedurknēm, polo kreklus un bikses līdz celim.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!