"Izmantojot algoritmus, katram maršrutam lidsabiedrības prognozē cilvēku skaitu, kas var neierasties uz lidojumu un pārdod konkrētu skaitu neeksistējošu biļešu. Šādi var nopelnīt naudu, taču tas rada situāciju, kad kādu pasažieri var neielaist lidmašīnā. Saskaņā ar analīzi, ko veica Eiropas Savienība (ES), iespēja, ka visi pasažieri reģistrēsies laicīgi ar derīgu biļeti, ir statistiski mazāka nekā 1 no 10 000. Tomēr katru gadu 900 miljoni cilvēku ceļo cauri Eiropas lidostām, kas nozīmē, ka 90 tūkstošiem pasažieru tiek izjaukti ģimenes vai biznesa plāni tikai šī algoritma dēļ," skaidro uzņēmuma "Skycop" izpilddirektors Marius Stonkus.
Informējot par aviobiļešu virspārdošanas situāciju Latvijā, "Latvia Tours" direktore Ieva Keiša norāda, ka samērā bieži ir sastopami gadījumi, kad klienti virspārdošanas dēļ netiek ielaisti lidmašīnā, to sēdvieta nomainīta uz zemākas klases sēdvietu vai piedāvāts lidot ar citu reisu.