Jau vēstījām, ka Latvijā bāzētā aviokompānija "Primera Air" 1. oktobra vakarā izplatīja paziņojumu, ka pēc 14 gadus ilgas darbības tūrisma nozarē tiek uzsākts bankrota process un lidojumi tiek pārtraukti. Lidojumu kompensāciju pieprasījuma uzņēmuma "Skycop" eksperti skaidro, kādas ir ceļotāju iespējas šādā situācijā atgūt iztērēto naudu par biļetēm.
Balstoties uz regulu ES 261/2004, aviokompānijas bankrots ir situācija, kad kompensāciju par atceltajiem lidojumiem pasažieri nevar saņemt, taču pastāv iespēja atgūt par aviobiļeti iztērēto naudu, kā arī atrast alternatīvu lidojumu.
Lai arī "Primera Air" bankrots ir ietekmējis 0,0084 procentus no visiem aviopasažieriem, tas tomēr ir plaši izskanējis un sagādājis neērtības daudziem ceļotājiem. Lai netiktu būtiski mainīti pasažieru plānotie lidojumi, talkā nākušas citas aviokompānijas, kas piedāvā alternatīvus lidojumus ar īpašu atlaidi. Lidojumus ir iespējams meklēt pašiem, bet ātri un ērti var palīdzēt arī tūrisma aģentūras, kas piemeklēs izdevīgāko lidojumu.