PrimeraAir - 4
Foto: Publicitātes foto

Jau vēstījām, ka Latvijā bāzētā aviokompānija "Primera Air" 1. oktobra vakarā izplatīja paziņojumu, ka pēc 14 gadus ilgas darbības tūrisma nozarē tiek uzsākts bankrota process un lidojumi tiek pārtraukti. Lidojumu kompensāciju pieprasījuma uzņēmuma "Skycop" eksperti skaidro, kādas ir ceļotāju iespējas šādā situācijā atgūt iztērēto naudu par biļetēm.

Balstoties uz regulu ES 261/2004, aviokompānijas bankrots ir situācija, kad kompensāciju par atceltajiem lidojumiem pasažieri nevar saņemt, taču pastāv iespēja atgūt par aviobiļeti iztērēto naudu, kā arī atrast alternatīvu lidojumu.

Lai arī "Primera Air" bankrots ir ietekmējis 0,0084 procentus no visiem aviopasažieriem, tas tomēr ir plaši izskanējis un sagādājis neērtības daudziem ceļotājiem. Lai netiktu būtiski mainīti pasažieru plānotie lidojumi, talkā nākušas citas aviokompānijas, kas piedāvā alternatīvus lidojumus ar īpašu atlaidi. Lidojumus ir iespējams meklēt pašiem, bet ātri un ērti var palīdzēt arī tūrisma aģentūras, kas piemeklēs izdevīgāko lidojumu.

Lai arī pieprasīt kompensāciju par zaudējumiem, kas radušies atcelto lidojumu dēļ, nav iespējams, pastāv trīs veidi, kā atgūt par biļetēm jau iztērēto naudu.

Ja esi izmantojis kredītkarti. Tie pasažieri, kuri iegādājās aviobiļetes, izmantojot kredītkarti, var lūgt kredītiestādei iesniegt prasību par neizpildītajiem pakalpojumiem, aviokompānijas maksātnespējas dēļ.

Ja esi iegādājies ceļojuma apdrošināšanu. Pārbaudi, vai ceļojuma apdrošināšanas polise sedz zaudējumus, kas radušies atcelta vai traucēta ceļojuma gadījumā, kura iemesls ir kompānijas bankrots.

Ja esi izmantojis tūroperatora pakalpojumus. Starptautiskā Gaisa transporta asociācija nodrošina norēķinu servisu starp aviokompānijām (BSP) un ceļojumu aģentiem, ar kura palīdzību pastāv iespēja vienoties par līdzekļu atgūšanu aviokompānijas bankrota dēļ. Viss ir atkarīgs no vietējās maksātnespējas administrēšanas likumdošanas, taču jebkurā gadījumā pasažieriem ir ieteicams vērsties pie sava ceļojuma aģenta, lai noskaidrotu iespējas atgūt naudu par iegādāto biļeti.

Atsevišķās nozarēs, piemēram, apdrošināšanas nozarē tiek veidoti fondi, lai nodrošinātu nepieciešamo izmaksu segšanu kompānijas bankrota gadījumā. Avionozarē šāda fonda nav un, kā vēsta Starptautiskā Gaisa transporta asociācija, risinājums būtu sarežģīts un neefektīvs, jo problēma neesot tik būtiska – aviokompāniju bankroti ir rets notikums, un laika posmā no 2011. līdz 2020. gadam kopā vien 0,07 procenti cilvēku varētu tikt ietekmēti aviokompāniju maksātnespējas dēļ.

"Primera Air" galvenais birojs jau kopš 2014. gada atrodas Latvijā, Purvciemā, no kurienes tika organizēti lidojumi, darbojās sakaru un klientu apkalpošanas centrs. Pirms dažiem gadiem aviokompānija mainīja savu čārterkompānijas darbību un sāka piedāvāt arī regulāros lidojumus, kā arī ļoti strauji paplašinājās, paziņojot par transatlantisko lidojumu uzsākšanu uz Ziemeļameriku, sākot ar 2018. gada pavasari, kad tai tika piegādātas jaunās "Boeing NG", "Airbus A321neo" un "A321LR" lidmašīnas. 2018. gada vasaras sezonā "Primera Air"uzsāka arī lidojumus no Rīgas uz Malagu. Lai piepildītu savas lidmašīnas, aviokompānija vasarā pat vēl vairāk samazināja biļešu cenas transatlantiskajiem lidojumiem, tomēr tas nav nesis kāroto rezultātu.

Uzņēmums dibināts 2003. gadā Islandē un sākotnēji nodrošināja čartera lidojumus, sadarbojoties ar tūrisma operatoriem Skandināvijā. 2014. gadā uzņēmuma galvenā mītne no Dānijas tika pārcelta uz Rīgu. Uzņēmums ietilpst koncernā "Primera Travel Group", ko veido tūrisma operatori Zviedrijā, Dānijā, Norvēģijā, Somijā, Islandē un Igaunijā.2018. gada 1. oktobrī aviokompānija izplatīja paziņojumu par bankrota procesa uzsākšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!