Diskusija tika organizēta ar mērķi rast risinājumus, kā sekmēt tūrisma nozares atkopšanos pēc krīzes un ar kādiem produktiem un pakalpojumiem veicināt Latvijas tūrisma un viesmīlības nozares uzņēmumu konkurētspēju.
Ārkārtas situācija jāizmanto, lai izvērtētu piedāvātos produktus un pakalpojumus, šobrīd ir arī īstais laiks lokālā tūrisma produktu ģenerēšanai. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sniegs atbalstu jaunu mērķa tirgu apgūšanai, biznesa augstskolas "Turība" organizētajā diskusijā norādīja LIAA direktors Kaspars Rožkalns. Viņš uzsvēra, ka nepieciešams rūpīgi analizēt arī to valstu pieredzi, kuras sāk pārvarēt koronavīrusa radīto krīzi.
"Iespējams, dažas viesnīcas ar valsts atbalstu var pārprofilēt par slimnīcām. Restorāniem un citiem ēdinātājiem jāpāriet tikai uz piegādēm, nodrošinot, lai arī piegādātāji ievēro visas drošības un higiēnas prasības," norādīja "BalticTravelnews.com" direktors Aivars Mackevičs. To, ka katram uzņēmējam šobrīd jāpārdomā, kā var pārorientēt savus resursus, norādīja arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš. Viņš piebilda, ka šobrīd ir īstais laiks izvērtēt katra uzņēmuma darbības efektivitāti un izmantot krīzi kā impulsu jaunu ideju realizēšanai.
Pievēršoties tūrisma un viesmīlības nozares otrai pusei – klientiem – eksperti norādīja, ka patērētājiem nav iemesla satraukumam, jo visi iemaksātie līdzekļi tiks atgūti. Tas tiks nodrošināts pat gadījumos, ja attiecīgais uzņēmums bankrotēs.
Biznesa augstskolas "Turība" asociētais profesors Ēriks Linbegērziņš uzsvēra, ka šobrīd nepieciešama situācijas normalizēšana, tostarp risinājumi, kā organizēt uzņēmumu attiecības ar esošajiem klientiem, tajā skaitā naudas atgriešanu un anulācijas. Ja sadarbība ar Ekonomikas ministriju turpināsies tādā līmenī, kā tas ir šobrīd, un uzņēmumi spēs pārplānot resursus, tūrisma nozare spēs pārdzīvot krīzi.