Delfi foto misc. - 74514
Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Covid-19 karantīnas un ierobežojumu laikā platforma "Zoom" kļuvusi par galveno rīku, cilvēkiem visā pasaulē sazinoties virtuāli videokonferencēs. Taču tās visas nav gluži biznesa tikšanās, ir arī pavisam privātas.

Par virtuālo sanāksmju telpu dēvētā pakalpojuma "Zoom" noteikumi paredz nejaukties lietotāju videokonferenču saturā. Vienlaikus kļuvis skaidrs, ka populārā platforma šobrīd, pašizolācijas apstākļos, tiek izmantota ne tikai biznesa sadarbības mērķiem.

Atsevišķās aprindās populāri kļuvis "Zoom" izmantot ļaužu seksuālo vajadzību mērķiem, piemēram, rīkojot svingeru klubus, virtuālas seksa ballītes.

Taču aizliegts ir arī izsekot lietotāju videokonferences, vēsta medijs "Insider". Kā to risina šobrīd tik populārais uzņēmums?

Kailums un pornogrāfija ir aizliegta "Zoom" lietošanas noteikumos. (Attēlā redzams izņēmums: modelis Austrālijā pozē glezniecības studentiem tiešsaistē.)

"Zoom" vadība ir izvairīga, runājot par "seksa ballītēm", taču atklāj, ka izmanto īpašu algoritmizētu rīku, kas palīdz noteikt un atpazīt pārāk lielu kailuma procentu konferenču dalībnieku vidū.

"Zoom" neprecizē, ar kādām metodēm nosaka lietotājus, kuri platformu izmanto seksuāla rakstura izklaidēm, tāpat nav arī skaidrs, kā noteikumu pārkāpējus identificē. Uzņēmumā skaidro, ka tā ir uzņēmuma privātuma politikas kompetence. Tomēr cīņa ar aizliegto saturu platformā notiekot.

Videokonferenču platforma "Zoom" martā (mēnesis, kad Covid-19 ieguva pandēmijas apmērus) sasniegusi 200 miljonu lietotāju skaitu ikdienā. Pašizolācijas apstākļos šo pakalpojumu lieto gan uzņēmējdarbības pārstāvji, gan arī studenti, sazinoties ar saviem mācībspēkiem.

Lai cīnītos ar pornogrāfijas un citādāka seksuāla rakstura izpausmēm videokonferencēs, "Zoom" aicina savus lietotājus ziņot par noteikumu pārkāpējiem. "Mēs aktīvi izmantojam dažādu instrumentu klāstu, ieskaitot algoritmizēto atpazīšanu, lai proaktīvi identificētu tos kontus, kuri pārkāpj noteikumus," izdevumam "Rolling Stone" paudis "Zoom" pārstāvis.

Kompānija "Zoom" dibināta 2011. gadā ASV kā virtuālais rīks uzņēmējdarbībā. Pakalpojums nodrošina "online" sapulces, kurās vienlaikus var piedalīties līdz pat simt cilvēku. Tīmekļa sapulces kļūst par maksas pakalpojumu, ja ilgst vairāk nekā 40 minūtes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!