Foto: Publicitātes foto
Šmakovkas muzeja darbinieki Covid-19 laikā sociālajos tīklos aizsākuši visai piesaistošu un amizantu akciju, ar plakātu palīdzību pastāstot, kā viņiem šajā laikā visvairāk pietrūkst.

Muzeja pārstāvji ar bēdīgiem skatieniem muzeja telpās tur plakātus, uz kuriem redzamas tādas frāzes kā "Neviens vairs neaiztiek eksponātus ar rokām", "Neviens vairs nejautā, vai es pats taisu šmakovku", "Neviens vairs neprasa, cik maksā bezmaksas bukleti" un citi.

Kā "Tūrisma Gidam" pastāstīja ekspozīcijas "Šmakovkas muzejs" vadītājs Viktors Andruškevičs, ideja radusies pavisam nejauši – kaut ko līdzīgu viņi ieraudzījuši Krievijā, kur vairāki teātri un muzeji veikuši līdzīgu akciju. Nedaudz pārveidojuši to un sākuši kā izaicinājuma stafeti, Šmakovkas muzeja darbinieki cer, ka drīzumā atsauksies viņu tālāk izaicinātie tūrisma pārstāvji – Latgales zoodārzs un Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzejs. Izaicinājuma dalībniekiem jāpastāsta, kā viņiem sokas šajā ierobežojumu laikā un sociālajos tīklos jāievieto fotogrāfijas ar plakātiem, kuru vēstījums sākas ar vārdiem "Neviens vairs..."

Vaicāts, kā tapuši uz plakātiem redzamie uzraksti un vai tie ir visbiežāk dzirdētie jautājumi un piedzīvotās situācijas, Andruškevičs atbild: "Tie noteikti ir vieni no izplatītākajiem, bet ir arī citi. Nedaudz piegājām ar humoru. Vienmēr jau ir veselīgi paskatīties uz sevi no malas."

"Galvenais, ko vēlējamies pateikt, ka mēs arī tagad esam atvērti, vienīgais – tūrisma plūsma ir samazinājusies gandrīz līdz nullei. Ja vasarā mēs "sitām" visus rekordus, tagad viss ir mainījies. Gribējām pateikt, ka mums pietrūkst apmeklētāju," rezumē Andruškevičs.


Ņemot vērā Covid-19 izplatību, "Tūrisma Gids" aicina rūpīgi izvērtēt nepieciešamību apmeklēt publiskas vietas, kā arī, dodoties dabā, izmeklēt atbilstošāko pastaigu maršrutu, šajā laikā saudzējot gan sevi, gan citus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!