Projektā "Lauvu spēles" izstrādāta jauna Liepājas pilsētvides orientēšanās spēle un aplikācija ģimenēm ar bērniem, kura bez maksas pieejama un lejuplādējama "Google Play" veikalā. Tāpat ikviens orientēšanās spēļu dalībnieks un komanda periodā no 7. septembra līdz 10. oktobrim, izejot spēles maršrutu un izpildot dotos uzdevumus, piedalās sacīkstēs par galvenās balvas – mīkstās rotaļlietas, Liepājas divastainā lauvas, iegūšanu.
"Lauvu spēļu" orientēšanās spēle paredzēta kā brīvā laika pavadīšanas aktivitāte ģimenēm un īpaši piemērota pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem vecumposmā no diviem līdz desmit gadiem. Aplikācijā caur desmit radošiem uzdevumiem iedzīvināts Liepājas ģerbonī esošais lauvas tēls, kurš kā spēles pavadonis palīdz veikt radošos uzdevumus. Pārvietojoties no viena aplikācijā iekļautā punkta uz nākamo, iespējams krāt īpašas superspējas, kas vienlaikus izgaismo dažādus ar Liepājas vietām, vēsturi un teiksmām balstītus notikumus.
"Sākot domāt par šādas aplikācijas un pilsētvides orientēšanās sacensību izveidi ģimenēm, īpaši piedomājām pie tā, lai spēle būtu piemērota tieši mazākajiem bērniem – pirmsskolas un sākumskolas vecumposmā. Jo, lai gan Liepājā orientēšanās spēļu piedāvājums ir tiešām daudzveidīgs, pašiem mazākajiem šis būs pirmais piedāvājums. Piedomājām gan pie uzdevumu sarežģītības, gan pie mērojamās distances attāluma uzdevumu veikšanai – lai mazajiem kājas nepiekūst un kopā pavadītais laiks spēlē ir aizraujošs – Liepājas vērtību, sajūtu un simbolu raksturojošs, " stāsta projekta "Lauvu spēles" vadītāja Irita Kalēja.
Lai piedalītos sacensībā un izietu orientēšanās spēli, sākotnēji jālejuplādē bezmaksas "Lauvu spēļu" orientēšanās aplikācija "Google Play" veikalā un kopā ar ģimeni jādodas izzinošajā piedzīvojumā Liepājas pilsētvidē. Ja spēlētāju komandā vismaz viens dalībnieks ir vecumā no diviem līdz desmit gadiem, komandas rezultāts tiek iekļauts sacensību dalībnieku vidū, kur pēc 10. oktobra trīs ašākās un erudītākās ģimeņu komandas saņems balvu – mīksto rotaļlietu sarkanā Liepājas lauvēna izskatā.
"Lauvu spēļu" orientēšanās sacensību aplikācijas izstrādē piedalījās – Madara Pilipa Matisone (grafiskā dizaina risinājumi, saturizveide ), Jānis Ivuškāns (skaņas dizains), Liepājas Digitālo Inovāciju parka biedri "A4 studio" (programmēšana, tehniskais nodrošinājums), Liepu tēvs, ''OHM.lv'', projekta "Lauvu spēles" radošā komanda – Irita Kalēja, Annija Endija Kolerta, Anna Paula Gruzdiņa, Baiba Puže, Ieva Dzintare, biedrības "KultūrBĀKA" pārstāvji un brīvprātīgie.
Projektā "Lauvu spēles" ikvienam interesentam pieejams arī video par Liepājas lauvēna gaitām vēju pilsētā, divas virtuālas radošās darbnīcas bērniem un drīzumā gaidāms vēl viens video stāsts. Visas šīs projekta laikā realizētās aktivitātēs pieejamas arī jaunizveidotajā aplikācijā.
Kā iepriekš informēts, biedrība "KultūrBĀKA", pateicoties Sabiedrības integrācijas fonda no Kultūras ministrijas piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem projekta "Ģimenei draudzīgas vides veidošana" ietvaros, sākot ar maiju realizē projektu "Lauvu spēles".
Plašāk par projekta aktivitātēm ir iespēja uzzināt sekojot līdzi jaunumiem "Lauvu spēļu" ''Facebook'' kontā, ''Youtube'' kanālā un biedrības "KultūrBĀKA" ''Facebook'' kontā.
Visas projektā paredzētās aktivitātes ir bezmaksas un pieejamas plašam sabiedrības un interesentu lokam.
Ņemot vērā Covid-19 izplatību, "Tūrisma Gids" aicina rūpīgi izvērtēt nepieciešamību ceļot un apmeklēt publiskas vietas, kā arī, dodoties dabā, izmeklēt atbilstošāko pastaigu maršrutu, šajā laikā saudzējot gan sevi, gan citus.