Garantija darbojas ne tikai attiecībā uz plaša patēriņa produktiem, ko var nopirkt veikalā, bet arī uz mājokļiem. Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteikts, ka, pērkot dzīvokli jaunā projektā no attīstītāja, pircējam pienākas divu gadu garantija. Gluži tāpat, kā iegādājoties, piemēram, tosteri. Vienlaikus, ja ar plaša patēriņa preču lietošanu un ar to saistītu problēmsituāciju risināšanu pircējiem lielākoties viss ir skaidrs, tad, runājot par mājokli, daudziem joprojām trūkst izpratnes, kas ietilpst dzīvokļa garantijā un kas būtu darāms, ja rodas aizdomas par defektiem.
Kāpēc ēkai nepieciešama garantija?
Attīstītāju reputāciju un tēlu veido ne tikai korporatīvā sociālā atbildība, mārketinga aktivitātes un organizācijas kultūra jeb visas skaistās lietas, ar ko uzņēmumi parasti mērķtiecīgi būvē un spodrina savu tēlu, bet arī iesaiste garantijas procesos, kur reizēm nākas risināt arī sarežģītas situācijas.