MISC 2.0 - 11596
Foto: Privātais arhīvs
Par sociālo tīklu hitu kļuvis reklāmista un kaislīga ceļotāja Māra Upenieka jaunākais radošais devums – kā neatslābt latviešu valodas sardzē. "No visām pusēm arvien ciešākā, draudīgā lokā mūsu mazo tautu aplenc dižzīmoli ar saviem anglicismiem, vācismiem, francismiem. Lai neizšķīstu šajā pasaulīgajā svešvārdu okeānā, neatliek nekas cits kā pretoties," teic Upenieks.

"Uzskatu, ka ir pēdējais laiks štengram noteikumam, kas visiem zīmoliem, kas vēlas darboties mūsu zemē, uzliek pienākumu tapt latviskotiem! Un, lai tā nebūtu tikai tukša runa, te būs pirmie priekšlikumi. Lūgtum lūgti komentāros pievienot arī savējos un padalīties tālāk – izglābsim skaisto latviešu valodu kopā," pauž reklāmists, piedāvājot savu viena vakara darbu – latviskotus vairākus pasaulē labi zināmus produktu un uzņēmumu zīmolus.

Kā portālam "Delfi" skaidro mākslinieks, idejiskais fons meklējams ikgadējā akcijā par gada vārdu un nevārdu.

"Tā kā ziņa par gada vārdiem/nevārdiem un n-vārda diskusija tviterī sākās pirmdien, nākamajā dienā nonācu pie atklāsmes, ka šo būtu labi kaut kā nokomentēt, attiecīgi radās šī ideja. Darbojos reklāmā kā neatkarīgs radošais direktors, tāpēc likās tikai loģiski ar nelielu humora devu paskatīties uz šiem valodas jautājumiem caur savu profesionālo prizmu. Praktiskā visu logo sagatavošana aizņēma vien trešdienas vakaru, kad beidzot tam izbrīvēju laiku – atlika sataisīt logo listi, kas varētu būt visinteresantāk latviskojami, internetā atrast oriģinālos logo vektoros, kā arī šriftus, kas ir vai nu identiski, vai līdzīgi logotipos esošajiem," stāsta Upenieks. Kopš publicēšanas "Facebook" vietnē ar šo darbu dalījušies jau vairāk nekā tūkstotis cilvēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!