apdrošināšana, dokumenti, telefons
Foto: Shutterstock
Šovasar tūrisma nozare atgriezusies līmenī, kāds tas bija pirms Covid-19 pandēmijas. Saskaņā ar "Pasaules tūrisma organizācijas" (The World Tourism Organization jeb UNWTO) datiem, 2022. gada pirmajā ceturksnī tūrisma līmenis pasaulē pieaudzis par 182 procentiem attiecībā pret šo pašu periodu iepriekšējā gadā. Papildus slogs lidostām ir darbinieku trūkums un streiki, kuru dēļ regulāri tiek atcelti reisi. Rezultātā, aktuālāk kā jebkad agrāk ir kļuvusi ceļojuma apdrošināšana, kas ir vienīgais veids, kā pasargāties no iespējamiem sarežģījumiem.

Pirms sākt pakot čemodānus, lai dotos tālā vai tuvā ceļojumā, jāparūpējas par savu un ceļojuma drošību. Turklāt jāņem vērā, ka apdrošināšana ir svarīga ne vien ja dodies tālā ceļojumā ar vairākiem pārlidojumiem, bet arī tad, ja dodies tepat uz Lietuvu vai Igauniju. Alīna Andrušaite, kas jau ilgus gadus aktīvi ceļo un veido blogu www.sapnumedniece.lv, dod padomus, kam jāpievērš uzmanība, lai ceļojumā laikā nerastos nepatīkami pārsteigumi un uzsver, ka šobrīd jābūt īpaši vērīgam, izvēloties ceļojuma apdrošināšanas polisi, jo pasaulē nerimst Covid-19 izraisītā pandēmija, simtiem lidojumu tiek atcelti streiku dēļ, bet bagāža tiek nozaudēta.

Pērkot aviobiļetes, daudziem rodas sajūta, ka lidsabiedrība uzņemas atbildību par visiem iespējamajiem riskiem, taču beigās visai bieži sanāk vilties. Arī Andrušaite atzīst: "Pēc manas pieredzes neparedzētas izmaksas vieglāk ir atrisināt ar apdrošinātājiem. Piemēram, ar apdrošinātājiem var burtiski dažās dienās visu atrisināt, bet ar aviokompāniju var pat vairākus mēnešus sarakstīties, kamēr piekrīt segt radušos izdevumus, un dažreiz nākas iesaistīt Patērētāju tiesību aizsardzības centru."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!