Lai saņemtu kompensāciju par kavētu vai atceltu reisu, pirmkārt ar iesniegumu par kompensācijas pieprasījumu jāvēršas pie konkrētās aviokompānijas. Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane skaidro, ka iesniegumu var noformēt brīvā veidā un nosūtīt uz e-pasta adresi, kas parasti ir norādīta aviokompānijas mājaslapā, vai arī aizpildīt aviokompānijas mājaslapā tiešsaistes formu, ja tāda izveidota. Gertmane iesaka šādā gadījumā saglabāt iesnieguma tekstu (ekrānuzņēmuma veidā), kā arī apstiprinājumu par iesnieguma iesniegšanu, ja tāds ir. Iesniegums ir brīvas formas, nav noteikts, kā tam jāizskatās. Svarīgākais, kas tajā jānorāda, ir lidojuma datums (numurs), maršruts, konkrētie apstākļi – vai lidojums tika atcelts, vai galamērķī pasažieris ieradās ar kavējumu –, un jāizvirza prasība.
Gertmane norāda, ka atbilstoši Eiropas Komisijas vadlīnijām atbilde aviokompānijām jāsniedz divu mēnešu laikā. Ja tomēr tā nenotiek vai sniegtā atbilde neapmierina, pasažierim ir tiesības vērsties tās valsts uzraugošajā iestādē, kurā attiecīgais gadījums noticis. Iesnieguma veidlapa pieejama PTAC mājaslapā šeit.