Izvērtējot esošo situāciju tūrisma pakalpojumu sniedzēju sektorā, kā arī iztirzājot aktuālos jautājumus ar Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociāciju ALTA, tās biedriem un lielākajiem sektora pārstāvjiem, regulējumā skaidrāk noteiktas Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) tiesības un pienākumi, izvērtējot speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu tūrisma aģentam vai tūrisma operatoram, tās apturēšanu vai anulēšanu. Tāpat novērsti trūkumi tiesību un pienākumu definīcijās. Ņemot vērā svārstīgo tirgus situāciju, paplašinātas arī PTAC iespējas saņemt no uzņēmējiem datus, lai pilnvērtīgi izvērtētu to finansiālo stabilitāti un darbības atbilstību normatīvajiem aktiem.
Lai nodrošinātu, ka nozarē darbojas finansiāli stabili uzņēmumi un lai mazinātu uzņēmumu iespējamos maksātnespējas riskus, kā arī nodrošinātu, ka uzņēmumi izpilda saistības pret ceļotājiem, noteiktas papildu prasības esošajiem un jaunajiem tūrisma aģentiem, operatoriem un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem. Papildus, tūrisma operatora vai tūrisma pakalpojumu sniedzēja likviditātes problēmu gadījumā, PTAC noteiktas tiesības pieprasīt tūrisma aģentam ne vēlāk kā viena mēneša laikā atmaksāt visus tos ceļotāja vai ceļotāja vārdā samaksātos avansa maksājumus par neveiktiem tūrisma pakalpojumiem, ko tūrisma aģents nav pārskaitījis tūrisma operatoram vai tūrisma pakalpojumu sniedzējam.