vasara, Vācija, U-Bahn, virszemes metro, sabiedriskais transports, tūrisms
Foto: Shutterstock

Vēstījām, ka šovasar Vācijā tika ieviesta deviņu eiro mēneša biļete visa veida sabiedriskajam transportam vasaras sezonā neierobežotam skaitam braucienu. Ažiotāža par sezonālo biļeti bija tik liela, ka tas tiek dēvēts par vienu no atzinīgāk vērtētajiem valdības lēmumiem pēdējās desmitgadēs, vēsta "Lonely Planet". Tika pārdotas vairāk nekā 52 miljoni biļešu, kas apliecina – eksperiments bija veiksmīgs. Tieši tādēļ radīts deviņas eiro biļetes "pēctecis" – "Deutschlandticket", ko plānots ieviest no nākamā gada.

Vācijas valdība ziņoja, ka vasaras sezonā, pateicoties deviņu eiro biļetei, bija novēroti mazāk sastrēgumi un samazināta oglekļa emisija, kā arī piedzīvots milzīgs vietējā tūrisma uzplaukums. Tas atklāja arī trūkumus Vācijas sabiedriskajā transporta infrastruktūrā – cilvēki sūdzējās par ilgu kavēšanos, bojātiem gaisa kondicionieriem un pārpildītiem vilcieniem visas vasaras garumā.

Tomēr tas neatturēja Vācijas valdību un iedzīvotājus vēlēties atgūt šādu biļeti pēc izmēģinājuma programmas beigām 31. augustā. Lai gan tik lēta biļete ilgstoši nav iespējama (deviņu eiro biļetes programma trīs mēnešos izmaksāja 2,5 miljardus eiro), valdība apstiprinājusi "pēcteci" deviņu eiro biļetei – "Deutschlandticket". Ar šādu soli Vācijas valdība vēlas attīstīt ilgtspējīgāku un pieejamāku transportu Eiropā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!