Eiropas Komisija (EK) lēma, ka aviokompānijas turpmāk drīkstēs nodrošināt 5G tehnoloģijas lidmašīnās. Savukārt, tas nozīmē, ka lidojuma laikā pasažieriem vairs nebūs jāslēdz "lidojuma režīms". Taču, lai arī Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm 5G tehnoloģijas jāievieš līdz 2023. gada 30. jūnijam, tomēr joprojām nav skaidrs, kā tās tiks ieviests avionozarē, vēsta BBC.
Ļaujot lidmašīnās pilnvērtīgi lietot mobilās ierīces, pasažieriem būs iespēja veikt zvanus, izmantot dažādas lietotnes, kā arī straumēt mūziku un video. Eiropas Savienības Iekšējā tirgus komisārs Tjerijs Bretons sacīja, ka šāds lēmums sniegs inovatīvus pakalpojumus lidmašīnu pasažieriem. Viņš teic: "Arī debesis vairs nav šķērslis, lai sniegtu ātru un efektīvu savienojumu."
"Lidojuma režīma" beigas?
Kopš 2008. gada EK gaisa kuģiem ir rezervējusi noteiktas frekvenču joslas, ļaujot vien dažiem pakalpojuma sniedzējiem piedāvāt bezvadu piekļuvi internetam. Taču jau no paša sākuma šis savienojums ir bijis ļoti lēns.
Lielbritānijas Lidojumu drošības komitejas izpilddirektors Dajs Vitingems BBC sacīja, ka "lidojuma režīms" vēsturiski bija būtisks, jo trūka zināšanu par to, kā mobilās ierīces ietekmē lidmašīnas. "Agrāk pastāvēja bažas, ka mobilās ierīces var traucēt automātiskajām lidojuma kontroles sistēmām," teic Vitingems.
Kaut arī Lielbritānija un ES ir gatavas attiekties no "lidojuma režīma", jo vairs nesaskata riskus, kā mobilās ierīces var traucēt lidojumus, tomēr ASV joprojām pastāv bažas, ka arī 5G frekvences var traucēt lidojumus un pat izraisīt kļūdainus augstuma mērījumus. Taču Vitingems saka, tas nav aktuāli nedz ES, nedz Lielbritānijā. Viņš uzsver – starp Eiropu un ASV ir atšķirīgs 5G frekvenču spektrs, kā arī Eiropā ir zemāka jauda nekā ASV, tādēļ ir mazāk iespēju radīt traucējumus lidojuma laikā."Tiks veikti visi nepieciešamie pasākumi, lai nodrošinātu lidojumu drošību," informē Vitingems.
Savukārt Lielbritānijas Civilās aviācijas pārstāvis Glens Bredlijs atgādina, ka šobrīd Lielbritānijā izmantot mobilās ierīces ir atļauts vien īpaši aprīkotās lidmašīnās, tomēr vienlaikus atzīst, ka tehnoloģijas attīstās un līdz ar to daudz kas mainās: "Mēs saprotam, ka 5G lidmašīnās darbosies tikai augstākajās frekvenču joslās, tādēļ netraucēs gaisa kuģu sistēmu darbību."
Atliek vien sagaidīt, kad tiks ieviestas jaunās tehnoloģijas un vairs nebūs jāuztraucas par neieslēgto "lidojuma režīmu".