lidmašīna, aviācija, lidlauks, SmartLynx
Foto: Publicitātes foto

Izmaksu pieaugums šogad Eiropas aviobiļešu tirgū izraisījis cenu kāpumu par aptuveni 25–35 procentiem, salīdzinot ar 2019. gadu. Lai saprastu, kā veidojas biļetes cena un kas ietekmē cenu kāpumu vai kritumu, ir vērts zināt cenošanas pamatprincipus un to ietekmējošos faktorus. Latvijas aviokompānija "SmartLynx Airlines" dalās prognozēs par aviopārvadājumu pieprasījuma un biļešu cenu izmaiņām tuvākajos mēnešos.

Cenu algoritmi un zemo cenu biznesa modelis

Aviobiļešu cenu piedāvājums veidojas atbilstoši pieprasījumam, aviokompānijas pieredzei un datiem. Mākslīgā intelekta programmas nemitīgi meklē likumsakarības biļešu rezervācijās un vēro informāciju par meklējumiem un brīvo vietu skaitu lidojumos. Pamatā strādā labi saprotams cenu veidošanās algoritms – jo lielāks pieprasījums lidojumiem noteiktos datumos, jo augstāka cena. Savukārt, ja pastāv risks, ka konkrētā lidojumā sēdvietas būs tukšas, sistēma cenas samazinās. Aviosabiedrības ir ieinteresētas maksimāli aizpildīt sēdvietas, tomēr 80–90 procenti biļešu cenas ir fiksētas un nekļūs lētākas par noteikto bāzes likmi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!