Lielāko pieprasījuma pieaugumu 2022. gadā piedzīvojušas ar ceļošanu saistītas interneta vietnes, kur iedzīvotāji tērējuši divas līdz trīs reizes lielākas summas nekā gadu iepriekš, secināts, analizējot bankas "Citadele" datus par cilvēku veiktajiem pirkumiem internetā.
"Kopējais secinājums par 2022. gadu ir diezgan viennozīmīgs – klienti pēc ilgās Covid-19 mājsēdes ļoti vēlas ceļot. Ja salīdzina pieprasījuma datus ar 2021. gadu, aizvadītajos 12 mēnešos iedzīvotāju pirkumu aktivitāte visvairāk palielinājusies tieši ar ceļošanu saistītajās interneta platformās, un pieaugusi ne tikai aviobiļešu tirdzniecība, bet arī automašīnas īres pakalpojumi," tiešsaistes pirkumu tendences raksturo Andris Lazdiņš, "Citadeles" Karšu un norēķinu daļas vadītājs.
Iedzīvotāju atgriešanās aktīvākā ceļošanas režīmā ļāvusi lielāko aktivitātes kāpumu piedzīvot naktsmāju īrēšanas vietnei "Booking.com", kur veikto pirkumu summa 2022. gadā palielinājusies vairāk nekā trīs reizes. Ja salīdzina iedzīvotāju aktivitāti ar laika posmu 2020. gadā, Booking.com vietnē tērētā summa šogad bijusi pat sešas reizes lielāka, liecina datu apkopojums.
Ceļošanas regulāru atgriešanos iedzīvotāju dienaskārtībā apstiprina arī tas, ka 2022. gadā pirkumu skaits "airBaltic" audzis teju divarpus reizes.
Atšķirībā no 2021. gada iedzīvotāji pērn krietni aktīvāk izmantojuši arī "Stena Line", "Turkish Airlines" un "Kiwi.com" sniegtos pakalpojumus – šiem uzņēmumiem 2022. gadā regulāri izdevies iekļūt populārāko e-komercijas vietņu top 20.
Neskatoties uz dzīves dārdzības pieaugumu, tieši "Booking.com" 2022. gada decembrī fiksēts lielākais pirkumu summas kāpums – tā palielinājusies par 120 procentiem, salīdzinot ar 2021. gada decembri.
Būtisku pieaugumu piedzīvojis arī automašīnu īres sektors, kur iedzīvotāju tēriņi bijuši par teju 2,5 reizēm lielāki nekā gadu iepriekš.