Lēti lidojumi drīzumā varētu kļūt vien par skaistu pagātni, jo Eiropas Savienība (ES) sāks iekasēt maksu par oglekļa emisijām. Jāatgādina vien, ka šobrīd maksa par oglekļa izmešiem netiek iekasēta, taču paplašinot jau esošo ES emisiju kvotu tirdzniecības sistēmu, tiks prasīta maksa arī par oglekļa emisijām.
Lidsabiedrībām, kas piedāvā lidojumus Eiropā, arī šobrīd ir jāsaņem atļauja oglekļa dioksīda emisijām. Šobrīd gan tas nav par maksu, taču jaunie noteikumi paredz, ka pakāpeniski par šādu atļauju būs jāsāk maksāt. Jau sākot no 2024. gada bezmaksas atļaujas tiks samazinātas par ceturtdaļu, bet 2026. gadā tās tiks pilnībā izskaustas.
Rezultātā lidsabiedrībām būs jāmaksā par oglekļa emisiju atļaujām. Šobrīd tiek prognozēts, ka maksas ieviešana par oglekļa emisijām aviobiļešu cenas radikāli nepaaugstinās. Analītiķis Alekss Ērvings lēš, ka pasažieriem lidojumu cenas varētu pieaugt par 10 eiro, raksta "Financial Times". Vienlaikus viņš uzsver, ka līdz 2027. gadam, lielākajiem pārvadātājiem, jaunie noteikumi varētu izmaksāt aptuveni 5 miljardus eiro. Turpretī 2019. gadā izmaksas bija aptuveni 500 miljoni eiro. Tik strauju izmaksu kāpumu lidsabiedrības kompensēs, protams, ar biļešu cenu paaugstināšanu.
Starptautiskās lidostu padomes Eiropā ģenerāldirektors Olivers Jankovecs skaidro, ka šāds lēmums mainīs visu nozari. "Tādējādi palielināsies lidsabiedrību izmaksas, līdz ar to pieaugs biļešu cenas un samazināsies pieprasījums," sacīja Jankovecs un piebilda, ka lidojumi caur ES lidostām, piemēram, Amsterdamu, Parīzi vai Frankfurti, 2035. gadā kļūs par aptuveni 23–29 procentiem dārgāki.
Savukārt "Ryanair" izpilddirektors Maikls O'Līrijs jau pagājušā gadā sacīja, ka nākotnē ceļotāji lētus piedāvājumus redzēs arvien retāk, raksta "The Independent".