Nīderlande Amsterdama vilciena stacija
Foto: Shutterstock

Barselona un Amsterdama tiek dēvētas par lielākajām naktsdzīves metropolēm Eiropā un nu tiek plānots atklāt nakts vilcienu, kas savienos abas šīs rosīgās pilsētas, vēsta "Lonely Planet".

Neskatoties uz to, ka aviobiļetes izmaksu ziņā ir salīdzinoši izdevīgas, un pārlidojumi ir ātrākais ceļošanas veids, Eiropā aizvien pieprasītāki atkal kļūst nakts vilcieni, kurus cilvēki izvēlas, jo tie ir videi draudzīgāki un ērtāki garākiem pārbraucieniem, neskatoties uz to, ka ir lēnāks pārvietošanās veids. Jauns nakts vilciena maršruts nesen atklāts starp Hamburgu un Stokholmu, tagad tāds top arī starp Londonu un Stokholmu, Briseli un Prāgu, bet jaunākais maršruts, kas pievienojies šim pulciņam, ir starp Amsterdamu un Barselonu.

Šī ir laba ziņa gan vietējiem, gan tūristiem, jo tagad starp pilsētām nav tieša vilciena reisa. Ja šobrīd būtu jāveic maršruts Amsterdama–Barselona, tas ilgtu aptuveni 17 stundas ar pārsēšanos Parīzē, turklāt būtu jāmaina dzelzceļa stacijas, kas atrodas dažādās pilsētas daļās, starp kurām ir apmēram septiņu minūšu ilgs metro brauciens.

Jaunais nīderlandiešu–beļģu brīvpieejas vilcienu operators "European Sleeper" uzņēmies mainīt šo neērto un laikietilpīgo pārbraucienu. Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, vilciens startēs Amsterdamā vakarā un piestās Roterdamā, Antverpenē, Briselē, Lillē, Aviņonā, Monpeljē, Perpiņānā, Figeresā un Žironā līdz nākamajā dienā nonāks gala stacijā Barselonā. Lai gan maršruts vēl nav izveidots, zināms, ka tas būs gana garš, lai gan varētu izgulēties, gan baudīt no kabīnes ainavas.
Jaunais maršruts būs parocīgs ikvienam, kas vēlas izbaudīt divas no Eiropas aizraujošākajām pilsētām daudz lēnākā, relaksētākā un videi draudzīgākā veidā. Savas brīvdienas varēs uzsākt pastaigājoties gar apzaļumotiem kanāliem, kafijas namiņiem, un dzindzinot velo zvaniņus Amsterdamā un noslēgt, baudot tapas, pludmales un moderno arhitektūru Katalonijas galvaspilsētā.

Plānots, ka maršruts tiks veidots tā, lai pilnīgi katra pietura būtu vietā, kur interesenti var baudīt mākslu un kultūru. Roterdamā tas ir modernais dizains, Erasmusa tilts un slavenās kubu mājas, Antverpenē atrodas atjaunotais Tēlotājmākslas muzejs, Aviņona ir pārpilna ar viduslaiku celtnēm un ir īsa brauciena attālumā no UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā iekļautās Arlas. Savukārt Figeresa ir Salvadora Dalī dzimtā pilsēta un tur atrodas Dalī teātris–muzejs.

Bija plānots, ka maršruts tiks atklāts šā gada decembrī, taču paziņots, ka tas atlikts uz 2025. gadu. Kamēr gaidām jauno Amsterdama–Barselona maršrutu, tuvākajā laikā tiks atklāti jauni nakts vilcieni ar kabīnēm, kas iekārtoti nakšņošanai. 25. maijā sāks kursēt nakts vilciens starp Berlīni un Amsterdama, kura maršrutu decembrī plānots pagarināt līdz Prāgai. Nakts vilcienu Berlīne–Amsterdama būs iespēja izmantot, lai ceļotu uz Londonu, Parīzi un Varšavu, veicot tikai vienu pārsēšanos. Cenas nakts vilcieniem sākas no 49 eiro par sēdvietu līdz 159 eiro par vienvietīgo gultu privātā kabīnē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!