<a rel='cc:attributionURL' href='https://unsplash.com/@vladbjnr'>Vlad B</a> / <a rel='license' href='https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/'>cc</a>
No 1. septembra Parīzē vairs nevarēs vizināties ar nomātiem elektriskajiem skrejriteņiem – šajā dienā stājas spēkā aprīlī notikušā referenduma lēmums. Par aizliegumu nobalsoja 89 procenti referenduma dalībnieku, bet 11 procenti bija pret. Lai gan referendumā piedalījās tikai septiņi procenti no 1,3 miljoniem balsstiesīgo parīziešu, pilsētas pašvaldība paziņoja, ka uzskatīs referenduma rezultātus par saistošiem.

Jau vēstīts, ka pie aicinājumiem aizliegt elektrisko skrejriteņu nomu un referenduma rīkošanas noveda bezatbildīgā elektrisko skrejriteņu izmantošana un biežie negadījumi, kā arī pamesto skrejriteņu izraisītais haoss uz ietvēm.

Pašlaik Parīzē trīs nomas kompānijām pieder aptuveni 15 tūkstoši elektrisko skrejriteņu. Nomas uzņēmumu darbības licences beidzas augusta beigās, līdz ar to no 1. septembra elektriskos skrejriteņus Parīzē iznomāt vairs nevarēs.

Aizliegums attieksies tikai uz elektrisko skrejriteņu nomu un neskars iedzīvotāju privātīpašumā esošos skrejriteņus.

Parīze nav vienīgā pilsēta, kuras pašvaldība domā, kā risināt ar elektriskajiem skrejriteņiem saistītās problēmas. Arī citviet Eiropā domā, kā uzlabot savu iedzīvotāju drošību. Piemēram, Lisabonā ar elektrisko skrejriteni nedrīkst pārvietoties ātrāk par 20 kilometriem stundā, savukārt Ļubļaņā maksimālais atļautais ātrums ir 5 km/h. Varšavā aizliegts iebraukt parkos un dārzos, savukārt Itālijā dažviet pat nepieciešams doties uz speciālām skrejriteņa vadīšanas mācībām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!