Foto: Privātais arhīvs
Kamēr dažādu jomu eksperti nesteidzīgi novērtē skaistumkopšanas, modes un citu nozaru jaunumus, viņiem uz papēžiem min radošie, ambiciozie un iniciatīvas pilnie blogeri. Amerikā personiskā bloga rakstīšana jau sen ir viens no mūsdienu paaudzes populārākajiem nodarbošanās veidiem, kamēr Latvijā šī aktivitāte vēl joprojām ir kas jauns un līdz galam neizpētīts.

Lai noskaidrotu ko vairāk par skaistumkopšanas blogeru ikdienu, portāls Intensa.pro uz sarunu aicināja Santu Kudreņicku, kura ir pierādījums tam, ka skaistums nebūt nav vien abstrakts jēdziens. Bloga Santakudrenicka.blogspot.com autores mērķis ir parādīt un pierādīt daiļā dzimuma pārstāvēm, ka mēs katra varam kļūt par sievišķības un šarma iemiesojumu, ja vien to vēlamies un tam ticam.

Santa atpazīstamību nozares pārstāvju lokā ieguvusi, pateicoties skaistuma bloga rakstīšanai, kur viņa atklāti stāsta par pašas gūto pieredzi, kosmētikas jaunumiem, dažādām skaistumkopšanas procedūrām un svarīgiem nozares notikumiem. Savu projektu blogere uzsāka 2011. gadā, un šobrīd tas kļuvis par noderīgu padomu un ieteikumu glabātuvi.

Pēc vidusskolas absolvēšanas Santa uzsāka mācības Rīgas Stila un modes profesionālajā vidusskolā, kur apguva vizāžistes profesiju. Pabeigusi mācības, Santa apjauta, ka ar gūtajām zināšanām un pieredzi nebūs gana, tāpēc iestājās imidža skolā – studijā "Una Style". Apmācības tur deva labus rezultātus, tomēr blogere joprojām apzinās, ka vēl nepieciešams profesionāli pilnveidoties un tiekties pretim jauniem mērķiem.

Taujāta par blogeru iespējām ar savu sirds darbu nodrošināt sev arī pienācīgu iztiku, Santa atzīst, ka ārvalstīs, piemēram, videoblogeri bieži vien nestrādā, jo viņu aizraušanās nes pieklājīgu peļņu, taču Latvijā ar bloga rakstīšanu iztiku nopelnīt nav iespējams. Tāpēc meitene ikdienā strādā profesijā, kas nekādā veidā nav saistīta ar skaistuma industriju. Tomēr tieši skaistums, mode, māksla, daba un cilvēki viņai dāvā iedvesmu dzīvot skaisti, izjusti un spilgti.

Pirmais ieraksts Santas blogā tika publicēts 2011. gada beigās – 25. oktobrī. "Blogošanu atklāju brīdī, kad man radās interese par video pamācību skatīšanos YouTube. Tobrīd tās kļuva aizvien populārākas, un pašai savu projektu veidot mani iedvesmoja blogere Dulce Candy. "Sāku skatīties viņas sagatavotos videomateriālus, lasīt blogu, līdz sapratu – tas ir man! Tad nāca sapratne, ka es gribu un varu dalīties savos noslēpumos un iedziļināties skaistuma industrijā. Šķita, ka varu sniegt padomus tiem, kam tie ir vajadzīgi," atminas Santa.

"Interesanti, ka tiem ārvalstu blogeriem, kuru dēļ arī man radās interese par blogošanu, ir bērni un ģimene. Daži no viņiem ir publicējuši arī savas grāmatas. Tātad vien piecu gadu laikā cilvēks var kardināli mainīt savu dzīvi. Ir tikai jāsāk!"

Kā atklāj Santa, viņas bloga mērķis ir palīdzēt sievietēm izvēlēties kvalitatīvākos un piemērotākos kosmētikas produktus. Tirgus piedāvā tik plašu produkcijas klāstu, ka ļoti viegli var kļūdīties kosmētikas izvēlē. Blogā Santa apkopo informāciju, akcentējot svarīgāko un konkrētās sezonas aktuālāko. Tāpat autorei lieti noder iemaņas un pieredze, kas gūta mācībās.

"Plānojot bloga saturu, cenšos izvērtēt, cik vērtīgu informāciju publicēju apskatīšanai. Gadījumā, ja neatrodu pietiekami daudz iemeslu tam, ka mana publikācija kādai sievietei kaut nedaudz palīdzēs pieņemt lēmumu, izvēloties kosmētiku, es to nepublicēšu. Pārsvarā rakstu tikai par to, kas man patiešām patīk, kā arī tiecos ievērot vieglumu un vienkāršību," stāsta Santa.

Taujāta par blogosfēras attīstību un sabiedrības redzējumu par to, blogere pauž uzskatu, ka pēdējo gadu laikā šīs jomas pārstāvjus pamazām sāk uztvert nopietnāk, arī kosmētikas ražotājiem aptverot, ka tā ir lielisks veids, kā patērētiem sniegt informāciju par jaunākajiem produktiem.

"Kad sāku rakstīt savu blogu, man nebija ne mazākās nojausmas, vai, izņemot mani, tas kādam vēl ir vajadzīgs. Tagad situācija ir strauji mainījusies uzņēmumu pārstāvji raksta, zvana, izsaka interesantus piedāvājumus, piedāvā sadarbību. Redzu, ka blogeri kļūst par aizvien nozīmīgāku dažādu nozaru profesionāļu daļu," novērojusi Santa.


Daloties savos skaistumkopšanas rituālos, blogere atzīst, ka būtiskākais priekšnoteikums, ko ievērot ikdienā, ir pienācīga sejas ādas attīrīšana. To darot rūpīgi un izvēloties ādai piemērotākos kosmētikas produktus, rezultāti neizpaliks, nodrošinot starojošu un veselīgu izskatu, arī nelietojot dekoratīvo kosmētiku.

Savukārt, vērtējot sabiedrībā valdošos skaistuma standartus, blogere atzīst, ka skaistums patiesībā ir pārlieku netverams jēdziens, lai to censtos objektīvi analizēt.

"Mūsdienu skaistuma etalons skaitās, piemēram aktrise Andželīna Džolija, taču, kad mēs redzam viņas fotogrāfijas bez grima, saprotam, ka tas nav gluži tas, par ko visi runā. Skaistums – tas ir darbs. Esmu pārliecināta, ka pie tā var piestrādāt. Ar attieksmi pret apkārtējiem, pret pasauli, darbu, ģimeni un pat pret sevi...

Labie darbi padara mūs skaistākus, jo svarīgs jau ir ne tikai ārējais izskats, bet arī iekšējais dvēseles stāvoklis. Uzskatu, ka skaistums ir ļoti subjektīvs jēdziens. Sieviete var lieliski izskatīties, bet, ja tāda nejūtas, visdrīzāk šo skaistumu neviens pat nepamanīs," rezumē blogere.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!